Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har efter många om och men bestämt mig för att uppgradera min setup. Musiken jag gör är hiphop/RnB/Pop och har efter lyssning förälskat mig i de gamla A7:orna.

Är det någon som provat att köra dem ( eller x:an) med en SUB8? Och kan ge mig en bekräftelse på om det vore ett bra köp.

Är det motiverat att kliva upp till SUB10 Mk2:an?

Sitter inte i ett jättestort rum och lirar och har inte haft möjlighet att prova med subben, men gillar själva monitorerna. Kan tilläggas att jag sökt utan framgång i forumet.

tack på förhand,

Robin

Annons
Postat (redigerat)
Hej!

Har efter många om och men bestämt mig för att uppgradera min setup. Musiken jag gör är hiphop/RnB/Pop och har efter lyssning förälskat mig i de gamla A7:orna.

Är det någon som provat att köra dem ( eller x:an) med en SUB8? Och kan ge mig en bekräftelse på om det vore ett bra köp.

Är det motiverat att kliva upp till SUB10 Mk2:an?

Sitter inte i ett jättestort rum och lirar och har inte haft möjlighet att prova med subben, men gillar själva monitorerna. Kan tilläggas att jag sökt utan framgång i forumet.

tack på förhand,

Robin

Hur stort är rummet (längsta sida)?

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=869558

Redigerat av Gilbert
Postat
Hej,

4 meter.

( 4 X 3,5 m totalt)

😄

Aha..så enligt devisen i den tråden är det mer eller mindre bortkastat att lägga pengarna på en sub i ett rum på cirka 15 kvm.

Postat

OK! tack för supersnabbt svar. jag ska försöka låna hem en sub vid köp av A7:orna och prova. Känner att jag behöver omvärdera det beslutet.

//

Robin

Postat
OK! tack för supersnabbt svar. jag ska försöka låna hem en sub vid köp av A7:orna och prova. Känner att jag behöver omvärdera det beslutet.

//

Robin

Att prova är alltid bäst.

• 3 månader senare...
Postat

Det blev ett par Adam A7x..ingen sub men jag är supernöjd med dem, ska bara spela in dem nu. Tack för synpunkterna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.