Interzone Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 SĂ„ Ă€r jag nu med ny dator. Allt fungerar kanon, och jag kommer mycket bĂ€ttre överens med Win7 Ă€n vad jag trodde. Men... Jag pluggar in mitt underbara MIDI-keyboard, M-Audio Keystation 88 Pro, pĂ„ en USB-port som vanligt. Men Win7 vill inte kĂ€nnas vid den. Och jag börjar sĂ„ sakteliga inse, efter att ha nosat pĂ„ nĂ€tet ett bra tag, att det finns inga drivrutiner för denna Ăr det nĂ„gon som har liknande erfarenheter? NĂ„gon som vet om det kommer att komma drivisar? Jag kanske blir tvungen att köpa en ny MIDI-brĂ€da... Tacksam för hjĂ€lp. G
Stigmata Postat 26 april 2010 Postat 26 april 2010 Kolla detta: http://forums.m-audio.com/showthread.php?1...**-Updated-3-16 Det verkar finnas Beta grejor... Letade lÀnge efter drivisar till mitt Midisport 4x4....men fick bygga ett eget 5x5 interface sjÀlv istÀllet, dÄ M-audio tar för lÄng tid pÄ sig..........
Interzone Postat 27 april 2010 TrÄdstartare Postat 27 april 2010 Kolla detta: http://forums.m-audio.com/showthread.php?1...**-Updated-3-16Det verkar finnas Beta grejor... Letade lÀnge efter drivisar till mitt Midisport 4x4....men fick bygga ett eget 5x5 interface sjÀlv istÀllet, dÄ M-audio tar för lÄng tid pÄ sig.......... DessvÀrre Àr det en fail. Tydligen kör inte Keystation 61 och 88 Pro med samma drivisar. Men som sagt i en annan trÄd - jag fÄr lÀgga en 3 papp pÄ ett externt ljudkort. Tack i alla fall för tipset.
fender__ Postat 29 april 2010 Postat 29 april 2010 DessvĂ€rre Ă€r det en fail. Tydligen kör inte Keystation 61 och 88 Pro med samma drivisar. Men som sagt i en annan trĂ„d - jag fĂ„r lĂ€gga en 3 papp pĂ„ ett externt ljudkort. Tack i alla fall för tipset. Min keystation 88es fungerar felfritt testa med deras drivisar đ
Interzone Postat 29 april 2010 TrĂ„dstartare Postat 29 april 2010 Min keystation 88es fungerar felfritt testa med deras drivisar đ Ă fasen. Men jag har löst problemet pĂ„ ett alldeles underbart vis: Edirol UM-2G MIDI interface. SĂ„ igen - tack för alla som hjĂ€lpt, detta pĂ„roblem Ă€r nu löst.
mumskakor Postat 13 juli 2010 Postat 13 juli 2010 Jag svarar lite sent nu men har du provat att koppla in midikeyboarden via en usb hub istÀllet för direkt in till datorn? Det fungerande inte i Windows 7 nÀr jag försökte koppla min midikeyboard direkt till datorn men det fungerade perfekt nÀr jag körde den genom en usb hub. Vad kan det hÀr bero pÄ?
Interzone Postat 14 juli 2010 TrÄdstartare Postat 14 juli 2010 (redigerat) Jag svarar lite sent nu men har du provat att koppla in midikeyboarden via en usb hub istÀllet för direkt in till datorn? Det fungerande inte i Windows 7 nÀr jag försökte koppla min midikeyboard direkt till datorn men det fungerade perfekt nÀr jag körde den genom en usb hub. Vad kan det hÀr bero pÄ? Um, tack för att du tar dig tid att svara, men om du lÀser inlÀgget ovan ser du att problemet sedan lÀnge Àr löst. Och varför det skulle gÄ bÀttre via en hub har jag ingen aning om. Ha en toppoensommar. Redigerat 14 juli 2010 av Interzone
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.