Jump to content
Annons

Vilket format vid audio-export till Avid

Recommended Posts

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Jag har redigerat ljudet till en kortfilm och ska exportera ljudet till 3:e person som ska lägga ljudspåret i videoregeringen och kör Avid.

Ska jag exportera OMF, AAF eller WAV?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

wav eller annat okomprimerat format för att slippa strul.

Du kör väl Nuendo, äldre versioner av Nuendo så funkade inte OMF exporten nåt vidare.

EDIT: När jag tänker efter så kanske det var Logic som inte funkade så bra... jaja wav säkrast.

Redigerat av drloop
Hägglund (oregistrerad)
Postat

Jo jag kör Nuendo. OMF är väl ett gränssnitt där man får med hela projektet också om jag förstått det rätt.

drloop (oregistrerad)
Postat
Jo jag kör Nuendo. OMF är väl ett gränssnitt där man får med hela projektet också om jag förstått det rätt.

Ja du får med klippen i arret. Och du kan ställa in hur mycket överlapp som skall med (om jag inte minns fel), om man vill ändra en in eller uttoning.

Så var det förr iallafall.

Man kan säga att det är en audio EDL lista... typ.

Men jag skulle gått på wav för att vara säker.

Hägglund (oregistrerad)
Postat
Ja du får med klippen i arret. Och du kan ställa in hur mycket överlapp som skall med (om jag inte minns fel), om man vill ändra en in eller uttoning.

Så var det förr iallafall.

Man kan säga att det är en audio EDL lista... typ.

Men jag skulle gått på wav för att vara säker.

Eftersom stereospåret är färdigt som det är så är det ju bara audiospåret som är relevant. Är bara inte säker på om Avid kan importera WAV eftersom det jobbar med OMF. Men det vore ju lite konstigt om man inte skulle kunna importera en WAV-fil i Avid. Om det stödjer Broadcast WAV så får man med tidskod också 😉

Postat
Eftersom stereospåret är färdigt som det är så är det ju bara audiospåret som är relevant. Är bara inte säker på om Avid kan importera WAV eftersom det jobbar med OMF. Men det vore ju lite konstigt om man inte skulle kunna importera en WAV-fil i Avid. Om det stödjer Broadcast WAV så får man med tidskod också 😉

Om inte Avid kan importera en wav-fil så kan de lägga ned ... 24bit 48 kHz (då det är video) är väl säkrast.

Hägglund (oregistrerad)
Postat

Jag gjorde 16 bitar 48 kHz

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.