Jump to content
Annons

Waldorf...


L.C

Recommended Posts

Bara av ren nyfikenhet undrar jag hur det går för Waldorf efter konkursen. Är det helt över eller händer det saker?

För det står ju att dom pratar med investerare och att anställda vill fortsätta. Eller har det ståt så länge?

http://waldorf.synth.net/index.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För den som är ute efter onödigt vetande:

Waldorf är en skola där bl.a. logik och mönstertänkande värdesätts extra. Skolorna drivs av någon mystisk sekt... Och så har de aett annat betygssystem med många fler steg.

www.waldorf.se kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skolorna drivs av någon mystisk sekt...

Hehe...vet inte riktigt om jag skulle kalla det för det... 🙂

Jag gick på Waldorfförskola tills jag började skolan, förmodligen en av de bästa perioderna i mitt liv. Jag avundas absolut inte mina kompisar som gick på kommunala förskolor i för stora grupper mitt i stan utan mycket natur runt omkring.

Deras vanliga skola vet jag inte hur det är med däremot eftersom jag aldrig gått där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en bundle med Cubase SL 1.06, Waldorf PPG synt, Attack Percussion synt och D-Pole filter förra hösten för strax under tretusen... Använder fortfarande Cubase, men Waldorfprylarna ligger oanvända...det går förmodligen att göra rätt mycket med dom...är det nån som använder dom prylarna nuförtiden eller...?

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

Både Attack och D-Pole är också riktigt grymma. Men alla Waldorf-grejer är ju ganska så elektroniskt inriktade så det är ju inga typiska rock'n'roll-mojänger... 😱

Om jag inte minns fel, så gick den där Terratec-dealen i stöpet ganska så fort. De flesta av Waldorf-folket jobbar nu på andra ställen, bland annat på Access, vilket troligen är orsaken till att nya Virusen har wavetable-osc's...

Så jag är rädd att hoppet om att Waldorf ska återuppstå är ute, men de som jobbade där kommer förhoppningsvis fortsätta att ge ifrån sig intressanta och innovatova grejer fast för andra synthfabrikat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha... tack för det Android... Är det värt att slänga nästa löning på en Micro Q eller Microwave II föresten? Lutar lite åt att det kan bli en Q härnäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle säga att båda dom syntharna är värda att inhandla.

Har iofs inte testat MW2:an, men wavetables och 2 multimodefilter kan ju inte va fel... Har hört MYCKET bra om den. MWXT kan också va vettig att kika på eftersom den har fler rattar, men den är nog lite dyrare. MW1 har analoga filter, behöver väl inte säga så mycket mer.... 🙂

MicroQn är nere i såna löjliga priser nu, så det vette katten om man inte borde tycka att den är obligatorisk för synthnissar som är ute efter det där lilla extra... 😛

Om man ska försöka jämföra de två, så är uQn är mer mångsidig, men jag tror att man kan få till lite mer udda klanger med en MW...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...