Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat (redigerat)
Ja fast om man säger att den som jobbar, äter och sover inte njuter av livet så dömer man ju den utifrån ens egna värderingar om vad som är njutning och inte. Den kanske trivs jättebra så, medan någon som festar två gånger i veckan och åker till London varje helg hade mått bättre (och därmed njutit mer) om den jobbade, sov och åt bara. Det är så stelt och tråkigt att ha liksom fasta värderingsgrunder när det gäller vad som är njutning, när någon njuter och när någon mår bäst istället för att se det utifrån individens önskan och värderingar om vad som är njutning.

Helt sant, håller me.

Redigerat av Memphis
Postat
Jag hängde på filosofiforumet ett tag för några år sedan. 🙂 Men orkade inte så länge. xD

Säger som wittgenstein. Om det man inte kan tala måste man tiga.

Postat
Så jälla mkt grejer har jag inte? 🥰

Nehä okej, men ifall du skulle få det trångt så kan jag ge dig en adress att skicka grejorna till.. 🙂

Postat
Alltså jag har inget emot folk som är säg kantianer, utilitarister eller så. Det är mer liksom livsfilosofier i stil med "Jag tar dagen som den kommer och njuter av livet" och såndär bullshit jag stör mig lite på. Fine om man gör det, men det går inte formulera utan att det blir patetiskt.

Intressant jämförelse.

Postat (redigerat)

Tycker den här e så roli så den förtjänar en bump. 🙂

pyramid-of-shit-1.jpg

edit, ja på tal om ingenting alltså.. xD

Redigerat av Memphis
Postat
Jag vet. 🙂 Och jag tycker det är jobbigt när man inte är det. Men poängen är ju att ja folk planerar ollika mycket. Men börja dilla om leva i nuet, carpe diem, och annan skit är bara onödigt.

Eller som det där med pudelns kärna, fast javisst ja, det var ju schoppenhauer.

Postat

Orka att jag blev av me 100spänn förut. Vi satt vi vollybollplanen och så plockade en polare upp en mask och jag sade, Du får seriöst hundra kronor om du äter upp den..

Och så gör han det! 🙂

meeeh. xD

Postat
Intressant jämförelse.

Var mest för att visa vilken typ av filosofi jag syftade på. Man är ju inte filosof för att man går runt och skriker carpe diem.

Postat
seriös.jpg

🙂🥰

Den där kommer jag att behöva posta i många diskussioner i det här forumet.

Postat
Var mest för att visa vilken typ av filosofi jag syftade på. Man är ju inte filosof för att man går runt och skriker carpe diem.

Varför inte?

Postat
Orka att jag blev av me 100spänn förut. Vi satt vi vollybollplanen och så plockade en polare upp en mask och jag sade, Du får seriöst hundra kronor om du äter upp den..

Och så gör han det! 🙂

meeeh. xD

Loooooooooooooooooooooooooooser.

Postat
gunatt

Herrå Gräjn! Vi synes, eller ja alltså, virtuellt. Ja, du fattar, eller det vet jag iof inte om du gör men får förutsätta det, men aja, herrå! 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.