Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 13,3k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

• Dingbats

2020

• Neosus

1668

• Overkill

1613

• Memphis

1514

Postat
Jag gillar inte att planera 😳

Jag vet. 😆 Och jag tycker det är jobbigt när man inte är det. Men poängen är ju att ja folk planerar ollika mycket. Men börja dilla om leva i nuet, carpe diem, och annan skit är bara onödigt.

Postat
Men vad e problemet, man kan väl leva i nuet samtidigt som man planerar frammåt? 😳

Nej. Planerar du lever du i framtiden eftersom du i nuet planerar framtida åtaganden. Det måste ju per definition betyda att man inte lever i nuet.

Postat
sortera bokstäverna i ordet "bokstavsordning" i bokstavsordning och kolla vad du får. 😳

MÄH! xD

orka. 😆

Postat
Nej. Planerar du lever du i framtiden eftersom du i nuet planerar framtida åtaganden. Det måste ju per definition betyda att man inte lever i nuet.

Förvisso sant, men man behöver ju inte enbart bara göra det ena eller det andra?

Uttrycket "leva i nuet" betyder ju att så ofta man kan stanna upp och njuta av livet, vara glad över det man har och försöka ha roligt på vägen. Detta kan man ju göra även om man då och då planerar för framtida händelser.

Postat
MEMPHAN FÅR BESÖK IKVÄLL! 😆

TROR HAN JA! 😄 EFTER KLOCKAN 12 LIGGER JAG OCH SOVER MED ÖRONPROPPAR!.

😳

Postat
Förvisso sant, men man behöver ju inte enbart bara göra det ena eller det andra?

Uttrycket "leva i nuet" betyder ju att så ofta man kan stanna upp och njuta av livet, vara glad över det man har och försöka ha roligt på vägen. Detta kan man ju göra även om man då och då planerar för framtida händelser.

Kanske en cynisk syn, men jag har svårt att köpa "njuta av livet"-grejen överlag. Vem vill inte ha kul? För att jag ska kunna njuta av livet behöver jag planera. Någon annan kanske trivs bäst på något annat sätt, men det utesluter ju inte att man njuter av livet. Om man hårddrar det borde man kunna säga att den som inte strävar efter att njuta av livet är irrationell, och många teorier förutsätter rationella individer. Man behöver inte stanna upp ellet leva i nuet för att njuta av livet, och därför fattar jag inte grejen och tycker ärligt talat det är bullshit. Jag som föredrar att planera, skulle min motsvarande livsfilosofi vara att jag lever i framtiden och njuter inte av livet? Nä, tror inte det.

Postat
En kompis kompis kompis jag såg på facebook:

"My philosophy is that not only are you responsible for your life, but doing the best at this moment puts you in the best place for the next moment."

Okej? Och vad ska du göra med det? Vi andra, som inte har någon livsfilosofi, tänker bara kortsiktigt? Blir bara jättelame och meningslöst.

Undrar om det inte va bättre förut, när du inte svarade på mina inlägg.

Postat
Men är inte meningen med livet lidande? Och att njutning är Satans påfund?

Såg i ditt inlägg i den där livochdödtråden jag drog igång att du är inne på reinkarnation.

Postat
Kanske en cynisk syn, men jag har svårt att köpa "njuta av livet"-grejen överlag. Vem vill inte ha kul? För att jag ska kunna njuta av livet behöver jag planera. Någon annan kanske trivs bäst på något annat sätt, men det utesluter ju inte att man njuter av livet. Om man hårddrar det borde man kunna säga att den som inte strävar efter att njuta av livet är irrationell, och många teorier förutsätter rationella individer. Man behöver inte stanna upp ellet leva i nuet för att njuta av livet, och därför fattar jag inte grejen och tycker ärligt talat det är bullshit. Jag som föredrar att planera, skulle min motsvarande livsfilosofi vara att jag lever i framtiden och njuter inte av livet? Nä, tror inte det.

Jag vet inte riktigt vad vi disskuterar här egentligen.. xD Men "njuta av livet" gör väl de flesta till stor del. men det e väl lite riktat till folk som typ bara går på autopilot och jobbar, äter sover, jobbar äter sover, utan att hitta på något, gör något på fritiden eller folk som bara stressar runt utan att chilla ner ibland. Jag planerar själv väldigt mycket inför framtiden osv vad gäller, jobb, boende, ekonomi, hälsa. Jag njuter ju också av livet när det inte e fördjävligt men ibland kan man komma på sig gå och deppa utan anledning, och då kan detta utvattnade uttryck ändå vara lite relevant.

Postat
Om man levde på medeltiden så trodde man det, ja.
Men då dog man av att man var dum i huvudet och trodde på såntockså

HAhahaha. 🙂 Ni e så jävla sköna ni. 😄🥰

Postat

Pazo, behöver du snart inte flytta till större lägenhet med tanke på att din studio expanderar exponentiellt? xD

Postat
Jag vet inte riktigt vad vi disskuterar här egentligen.. xD Men "njuta av livet" gör väl de flesta till stor del. men det e väl lite riktat till folk som typ bara går på autopilot och jobbar, äter sover, jobbar äter sover, utan att hitta på något, gör något på fritiden eller folk som bara stressar runt utan att chilla ner ibland. Jag planerar själv väldigt mycket inför framtiden osv vad gäller, jobb, boende, ekonomi, hälsa. Jag njuter ju också av livet när det inte e fördjävligt men ibland kan man komma på sig gå och deppa utan anledning, och då kan detta utvattnade uttryck ändå vara lite relevant.

Ja fast om man säger att den som jobbar, äter och sover inte njuter av livet så dömer man ju den utifrån ens egna värderingar om vad som är njutning och inte. Den kanske trivs jättebra så, medan någon som festar två gånger i veckan och åker till London varje helg hade mått bättre (och därmed njutit mer) om den jobbade, sov och åt bara. Det är så stelt och tråkigt att ha liksom fasta värderingsgrunder när det gäller vad som är njutning, när någon njuter och när någon mår bäst istället för att se det utifrån individens önskan och värderingar om vad som är njutning.

Postat
Vad menar du? Sa jag något dumt?

Det kan va så att du var för smart för mej som vanligt. Förstod bara inte vad ditt inlägg hade med ordet fotvandra att göra. Men jag är väl dum. Fotbollspropaganda av barca i tv4sport just nu.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.