Jump to content
Annons

Problem: Ansluta två MIDI-klaviaturer via USB


Hedkvist

Recommended Posts

Goddagens. Sökte men fann ej p.g.a. för allmännt förekommande sökord antar jag. För någon mer måste ha tagit upp detta (Alltså ber jag om ursäkt på förhand). Har sedan min studios födelse använt mig av ett Alesis Photon 25 för att lägga mina MIDI-spår (I Sonar bl.a.) men har nu blivit trött på att bara ha två oktaver att nöja mig med. Så jag fördubblade med en M-Audio Keystation 49e. Bägge två fungerar utmärkt var för sig, fast när jag försöker ansluta bägge simultant vill min dator bara samarbeta med den ena (just nu bara min Keystation). Jag skulle vilja kunna asigna respektive klaviatur till 2 olika mjukvarusynthar exempelvis. Vari kan problemet ligga? (Kör på en superslimmad WinXp-version SP2 och ett Behringer BCA2000 om det kan vara till någon hjälp)

Troubleshooting eller trådhänvisning vore guld.

Redigerat av Hedkvist
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Troubleshooting e kanske å ta i, men lite tokigt pladder kan du få 😳

Nu har inte jag någon av de prylar du räknar upp, men eftersom Behringern bara har en(?) midi in, så kommer frågan hur du kopplat ihop dem? Alesis till M-audio och vidare till Behringern? Behövs det då slås till någon 'through'-funktion i M-audion?

Bara lite löst funderat i väntan på bättre svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har kopplat dem till varsin USB-port eftersom de bägge går på USB. Men du kanske knäckte det hela i din fråga... Jag kanske kan koppla den ena rakt till BCA:ns MIDI-in. Hmmm, har dock inget midi-kablage hemma och ligger hemma sjuk... så att prova får vänta... Men tack för uppslaget i.a.f.!

Redigerat av Hedkvist
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kopplat dem till varsin USB-port eftersom de bägge går på USB. Men du kanske knäckte det hela i din fråga... Jag kanske kan koppla den ena rakt till BCA:ns MIDI-in. Hmmm, har dock inget midi-kablage hemma och ligger hemma sjuk... så att prova får vänta... Men tack för uppslaget i.a.f.!

Jo, det är nog lösningen på det hele, koppla ena mot midiinterfacet, och den andra mot usb-porten...

Edit:

Ah, du menade mot den andra midikeyboardens midiport. Jag tänkte annars om du har ett midiinterface i datorn, så kan du ju koppla den ena keyboarden där. Midi ut på keyboarden och midi in på interfacet.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...