HexfusioN Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Hej! Oj, hjĂ€lp vad lĂ€ngesen jag var hĂ€r pĂ„ Studioforum och skrev nĂ„got! =) Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware) HĂ€r menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfĂ€riska ljud och komplexa rytmiska mönster. Pristak: 3000kr, jag Ă€r nĂ„got snĂ„l đ Eftersom jag först tĂ€nker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V Ă€r ett bĂ€ttre alternativ, men sedan tĂ€nkt pĂ„ att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och Ă€ven metal och annan electronica och kanske behöver en Ă€nnu mer avancerad synth i frĂ„ga om sound och övriga möjligheter. Det kan vara en modulĂ€rsynth, eller annat, bara den Ă€r komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas Ă€ven om den gĂ„r att finna i fysisk form (alltsĂ„, köpas pĂ„ CD, inte laddas ner) Tack pĂ„ förhand! / Hans JonsĂ€ll
Carle Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och dÄ fÄr du monstret Thor.
fender__ Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och dÄ fÄr du monstret Thor. LÀgg till 1000 kr Ä köp omnisphere! Har bÄde omnisphere och trilian och dem Àr suverÀna... (har haft omnisphere i snart ett Är och har inte ens testat hÀlften av ljuden som finns och jag anvÀnder den jÀmt!)
HexfusioN Postat 24 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 24 mars 2010 jo jag hĂ„ller nog med om att Omnisphere har funnits i tankarna ett tag, men fungerar den verkligen sĂ„ bra i frĂ„ga om belastning pĂ„ datorn? :s SjĂ€lv har jag en nu 2 Ă„r gammal Dell dator med core 2 duo 2,1 gHz processor och typ 3gb ram, tror du det kan funka sĂ„ bra dĂ„? đ De projekt jag jobbar med blir vĂ€ldigt massiva och det hĂ€nder att CPU:n Ă€r nĂ€ra att toppa ibland (sĂ„klart kan man ju freeza i Cubase men Ă€ndĂ„ skadar det ju flexibiliteten och allt) Mvh Hans
tbruce Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Hej! Oj, hjĂ€lp vad lĂ€ngesen jag var hĂ€r pĂ„ Studioforum och skrev nĂ„got! =) Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware) HĂ€r menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfĂ€riska ljud och komplexa rytmiska mönster. Pristak: 3000kr, jag Ă€r nĂ„got snĂ„l đ Eftersom jag först tĂ€nker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V Ă€r ett bĂ€ttre alternativ, men sedan tĂ€nkt pĂ„ att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och Ă€ven metal och annan electronica och kanske behöver en Ă€nnu mer avancerad synth i frĂ„ga om sound och övriga möjligheter. Det kan vara en modulĂ€rsynth, eller annat, bara den Ă€r komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas Ă€ven om den gĂ„r att finna i fysisk form (alltsĂ„, köpas pĂ„ CD, inte laddas ner) Tack pĂ„ förhand! / Hans JonsĂ€ll Jag startade en liknande trĂ„d hĂ€rom Ă„ret och det slutade med att jag bestĂ€mde mej för Surge, frĂ„n svenska Vember Audio. Den ligger pĂ„ 99 euro, en bra bit under ditt pristak, sĂ„ dĂ„ har du ju pengar över till nĂ„t annat. TyvĂ€rr finns den dock bara som nerladdning... Ladda ner demon och gĂ„ igenom manualen, det gĂ„r rĂ€tt fort att sĂ€tta sig in i den och sedan kan du göra det mesta som gĂ„r i syntvĂ€g.
HexfusioN Postat 24 mars 2010 TrÄdstartare Postat 24 mars 2010 Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och dÄ fÄr du monstret Thor. AssÄ, Àr ju rÀtt van vid Cubase-arbetsmiljö sÄ jag undrar: Hur svÄrt Àr det att lÀra sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och sÄ, och kan iaf tillrÀckligt med ljudteknik för att kunna förstÄ mig pÄ det antar jag... Mvh Hans
fender__ Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 AssÄ, Àr ju rÀtt van vid Cubase-arbetsmiljö sÄ jag undrar: Hur svÄrt Àr det att lÀra sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och sÄ, och kan iaf tillrÀckligt med ljudteknik för att kunna förstÄ mig pÄ det antar jag... Mvh Hans Ok dÄ ska du inte köpa omni. Man ska nog ha en quadcore minst tror jag för tunga projekt dÄ! Men uppföljaren till hypersonic dÄ! Den berÀknas ligga pÄ 200euro typ! Gamla hypersonic2 som jag hade var ju en riktigt skön plugg!! http://studio.idg.se/2.1078/1.305253/stein...onic-uppfoljare
Elephanttea Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 vad sÀgs om KOMPLETE 6...? synten som följer med dÀr, Absynth 5.
Carle Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Köp Reason och kör som slav till cubase. DÄ fÄr du tillgÄng till Reasons alla enheter i cubase-racket. Det Àr inte speciellt krÄngligt att lÀra sig rewire och rattarna pÄ sjÀlva syntharna i reason kÀnner du igen frÄn synthar du anvÀnt i cubase antar jag.
Vallin Postat 24 mars 2010 Postat 24 mars 2010 Camel Audio Alchemy Àr en produkt jag haft ögonen pÄ ett tag (liksom Omnisphere), kanske den skulle passa dig?. Alchemy verkar vara en allsidig liten sak, och ljuddemona Àr bra tycker jag. Minns inte pÄ rak arm vad den kostar dock.
HexfusioN Postat 25 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2010 Okej tack för alla svar!! Behöver nog mer tid och tips innan jag kan bestĂ€mma mig... Reason och Rewire vet jag nog skulle fungera rĂ€tt bra i Cubase, plus att man kan expandera Reason pĂ„ alla möjliga sĂ€tt đ Alchemy lĂ€ste jag om i ett gammalt nummer av Studio, sĂ„ kollar in den nu direkt! Komplete 6 lĂ„ter ju vĂ€ldigt lockande...BĂ„de Absynth och Massive Ă€r ju fantastiska! Det Ă€r vĂ€l mest priset som Ă€r ett problem dĂ€r... Men tack sĂ„hĂ€r lĂ„ngt Ă€ndĂ„! đ Mvh Hans
HexfusioN Postat 25 mars 2010 TrĂ„dstartare Postat 25 mars 2010 Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna đ Men kan den bara köpas frĂ„n Camel Audios egen hemsida? Ăr den endast nedladdningsbar eller Ă€r det en fysisk produkt? đ Mvh Hans
Linus Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Jag kör sÄvÀl Reason som Alchemy. De Àr vÀldigt olika produkter, men visst Àr bÀgge ett suverÀnt val för monstersyntljud.
Linuz Postat 25 mars 2010 Postat 25 mars 2010 Kolla in image-lines senaste monstersynth Harmless. Kan varmt rekommenderas. Kan köpas och köras som VST och AU plugg...
Vallin Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna đ Jag kör sĂ„vĂ€l Reason som Alchemy. De Ă€r vĂ€ldigt olika produkter, men visst Ă€r bĂ€gge ett suverĂ€nt val för monstersyntljud. Hmmm, tror jag fĂ„r sluta "hĂ„lla ögonen pĂ„" och istĂ€llet "lĂ€gga vantarna pĂ„" =) Priset var ju inte sĂ„ farligt heller.
Elephanttea Postat 26 mars 2010 Postat 26 mars 2010 lite off topic, men hur bra Àr Absynth och Massive i jÀmförelse med Reason syntarna?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.