Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Oj, hjÀlp vad lÀngesen jag var hÀr pÄ Studioforum och skrev nÄgot! =)

Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware)

HÀr menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfÀriska ljud och komplexa rytmiska mönster.

Pristak: 3000kr, jag Ă€r nĂ„got snĂ„l 😆

Eftersom jag först tÀnker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V Àr ett bÀttre alternativ, men sedan tÀnkt pÄ att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och Àven metal och annan electronica och kanske behöver en Ànnu mer avancerad synth i frÄga om sound och övriga möjligheter.

Det kan vara en modulÀrsynth, eller annat, bara den Àr komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas Àven om den gÄr att finna i fysisk form (alltsÄ, köpas pÄ CD, inte laddas ner)

Tack pÄ förhand!

/ Hans JonsÀll

Annons
Postat
Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och dÄ fÄr du monstret Thor.

LÀgg till 1000 kr Ä köp omnisphere!

Har bÄde omnisphere och trilian och dem Àr suverÀna...

(har haft omnisphere i snart ett Är och har inte ens testat hÀlften av ljuden som finns och jag anvÀnder den jÀmt!)

Postat

jo jag hÄller nog med om att Omnisphere har funnits i tankarna ett tag, men fungerar den verkligen sÄ bra i frÄga om belastning pÄ datorn? :s

SjĂ€lv har jag en nu 2 Ă„r gammal Dell dator med core 2 duo 2,1 gHz processor och typ 3gb ram, tror du det kan funka sĂ„ bra dĂ„? 😛 De projekt jag jobbar med blir vĂ€ldigt massiva och det hĂ€nder att CPU:n Ă€r nĂ€ra att toppa ibland (sĂ„klart kan man ju freeza i Cubase men Ă€ndĂ„ skadar det ju flexibiliteten och allt)

Mvh Hans

Postat
Hej!

Oj, hjÀlp vad lÀngesen jag var hÀr pÄ Studioforum och skrev nÄgot! =)

Just nu letar jag efter en riktig MONSTERSYNTH som komplement till de andra vanliga subtraktiva syntharna som jag har (för det mesta freeware)

HÀr menar jag synthar som verkligen kan leverera nya, intressanta, feta, ibland evolverande atmosfÀriska ljud och komplexa rytmiska mönster.

Pristak: 3000kr, jag Ă€r nĂ„got snĂ„l 😛

Eftersom jag först tÀnker införskaffa Minimoog V2 till min samling, har jag undrat om Moog Modular V Àr ett bÀttre alternativ, men sedan tÀnkt pÄ att jag faktiskt sysslar med Trance, minimal och Àven metal och annan electronica och kanske behöver en Ànnu mer avancerad synth i frÄga om sound och övriga möjligheter.

Det kan vara en modulÀrsynth, eller annat, bara den Àr komplex och ryms inom prisramen. Det uppskattas Àven om den gÄr att finna i fysisk form (alltsÄ, köpas pÄ CD, inte laddas ner)

Tack pÄ förhand!

/ Hans JonsÀll

Jag startade en liknande trÄd hÀrom Äret och det slutade med att jag bestÀmde mej för Surge, frÄn svenska Vember Audio. Den ligger pÄ 99 euro, en bra bit under ditt pristak, sÄ dÄ har du ju pengar över till nÄt annat. TyvÀrr finns den dock bara som nerladdning...

Ladda ner demon och gÄ igenom manualen, det gÄr rÀtt fort att sÀtta sig in i den och sedan kan du göra det mesta som gÄr i syntvÀg.

Postat
Köp hela Reason. Det kostar runt 3000 och dÄ fÄr du monstret Thor.

AssÄ, Àr ju rÀtt van vid Cubase-arbetsmiljö sÄ jag undrar: Hur svÄrt Àr det att lÀra sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och sÄ, och kan iaf tillrÀckligt med ljudteknik för att kunna förstÄ mig pÄ det antar jag...

Mvh Hans

Postat
AssÄ, Àr ju rÀtt van vid Cubase-arbetsmiljö sÄ jag undrar: Hur svÄrt Àr det att lÀra sig bli riktigt flexibel och van vid Reason? Vet ju hur det funkar och sÄ, och kan iaf tillrÀckligt med ljudteknik för att kunna förstÄ mig pÄ det antar jag...

Mvh Hans

Ok dÄ ska du inte köpa omni. Man ska nog ha en quadcore minst tror jag för tunga projekt dÄ!

Men uppföljaren till hypersonic dÄ! Den berÀknas ligga pÄ 200euro typ! Gamla hypersonic2 som jag hade var ju en riktigt skön plugg!!

http://studio.idg.se/2.1078/1.305253/stein...onic-uppfoljare

Postat

Köp Reason och kör som slav till cubase. DÄ fÄr du tillgÄng till Reasons alla enheter i cubase-racket. Det Àr inte speciellt krÄngligt att lÀra sig rewire och rattarna pÄ sjÀlva syntharna i reason kÀnner du igen frÄn synthar du anvÀnt i cubase antar jag.

Postat

Camel Audio Alchemy Àr en produkt jag haft ögonen pÄ ett tag (liksom Omnisphere), kanske den skulle passa dig?.

Alchemy verkar vara en allsidig liten sak, och ljuddemona Àr bra tycker jag. Minns inte pÄ rak arm vad den kostar dock.

Postat

Okej tack för alla svar!!

Behöver nog mer tid och tips innan jag kan bestÀmma mig...

Reason och Rewire vet jag nog skulle fungera rĂ€tt bra i Cubase, plus att man kan expandera Reason pĂ„ alla möjliga sĂ€tt 🙂

Alchemy lÀste jag om i ett gammalt nummer av Studio, sÄ kollar in den nu direkt!

Komplete 6 lÄter ju vÀldigt lockande...BÄde Absynth och Massive Àr ju fantastiska! Det Àr vÀl mest priset som Àr ett problem dÀr...

Men tack sĂ„hĂ€r lĂ„ngt Ă€ndĂ„! 😛

Mvh Hans

Postat

Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna 😛

Men kan den bara köpas frĂ„n Camel Audios egen hemsida? Är den endast nedladdningsbar eller Ă€r det en fysisk produkt? 😏

Mvh Hans

Postat

Jag kör sÄvÀl Reason som Alchemy. De Àr vÀldigt olika produkter, men visst Àr bÀgge ett suverÀnt val för monstersyntljud.

Postat

Kolla in image-lines senaste monstersynth Harmless. Kan varmt rekommenderas. Kan köpas och köras som VST och AU plugg...

Postat
Kollade nyss in Camel Audios Alchemy, laddade ner demot, fick orgasm. Jag tror det blir denna 😆
Jag kör sÄvÀl Reason som Alchemy. De Àr vÀldigt olika produkter, men visst Àr bÀgge ett suverÀnt val för monstersyntljud.

Hmmm, tror jag fÄr sluta "hÄlla ögonen pÄ" och istÀllet "lÀgga vantarna pÄ" =)

Priset var ju inte sÄ farligt heller.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.