Jump to content
Annons

Cymbal-tips?


sormann

Recommended Posts

Tjena! jag hade tänkt mig att köpa nya cymbaler (Crash, Chinese och en till crash) Som passar till genren Scremo/hardcore. vill helst att varje cymbal ligger på ett bra och billigt pris (1000-1500kr per cymbal) märket spelar ingen roll, bara cymbalerna låter bra 😉

Har ni några bra tips? någon hemsida som man kan beställa från? (inte musikbörsen för där har det strulat varje gång jag har beställt någonting)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tja!

Kolla in Sabian XS20 serien, "mellanklasscymbaler" skapta för vad som verkar vara preis ditt ändamål!

Tåliga, volymstarka med en medium till ljus ton, på thomann kostar 16" crash ca 1500.

Sen kan du kolla in cymbalsonly.com, dom säljer bra cymbaler till ett grymt pris! om du vill gå ett steg till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Kolla in Sabian XS20 serien, "mellanklasscymbaler" skapta för vad som verkar vara preis ditt ändamål!

Tåliga, volymstarka med en medium till ljus ton, på thomann kostar 16" crash ca 1500.

Sen kan du kolla in cymbalsonly.com, dom säljer bra cymbaler till ett grymt pris! om du vill gå ett steg till.

Okej, schysst! tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

En av mina favoriter är Masterwork och A-Custom Ziljdan 😉. Den Zildjan serien är kanske lite dyrare men flera nya Masterwork är riktigt fina 😄. Svåra att få tag på bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bosphorus Traditional är riktigt sjyssta. Handknackade cymbaler till ungefär samma pris som sabian XS20. Jag spelar inte på dem själv men jag har testat dem och jag var förvånad över hur bra de lät. De är betydligt mer dynamiska än Sabiancymbalerna och har en kortare och mindre plåtig sustain.

16" Crash kostar 1664 på Slagverkskompaniet.

Bosphorus på SVK

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Sen kan du kolla in cymbalsonly.com, dom säljer bra cymbaler till ett grymt pris! om du vill gå ett steg till.

Haha, gillar det stället:

Also acceptable for payment are 24K gold gram or ounce, bars and coins. Spot price given at time of order. Email for details.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! jag hade tänkt mig att köpa nya cymbaler (Crash, Chinese och en till crash) Som passar till genren Scremo/hardcore. vill helst att varje cymbal ligger på ett bra och billigt pris (1000-1500kr per cymbal) märket spelar ingen roll, bara cymbalerna låter bra 😕

Har ni några bra tips? någon hemsida som man kan beställa från? (inte musikbörsen för där har det strulat varje gång jag har beställt någonting)

Du borde kolla in paiste alpha låter som dyra cymbaler till ett billigt pris.

www.paiste.com

Mvh/ jonathan

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena! jag hade tänkt mig att köpa nya cymbaler (Crash, Chinese och en till crash) Som passar till genren Scremo/hardcore. vill helst att varje cymbal ligger på ett bra och billigt pris (1000-1500kr per cymbal) märket spelar ingen roll, bara cymbalerna låter bra 😕

Har ni några bra tips? någon hemsida som man kan beställa från? (inte musikbörsen för där har det strulat varje gång jag har beställt någonting)

Har bara ett starkt tips, Köp inte för billiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Tjena! jag hade tänkt mig att köpa nya cymbaler (Crash, Chinese och en till crash) Som passar till genren Scremo/hardcore. vill helst att varje cymbal ligger på ett bra och billigt pris (1000-1500kr per cymbal) märket spelar ingen roll, bara cymbalerna låter bra 🙂

Har ni några bra tips? någon hemsida som man kan beställa från? (inte musikbörsen för där har det strulat varje gång jag har beställt någonting)

Ett annat tips är att köpa cymbaler begagnat. Då kan du få riktigt fina märken/serier till bra priser. Jag kanske inte skulle gå och köpa cymbaler från en dödsmetalltrummis som kört med dom på 10 turnéer men du förstår vad jag menar. Begagnat är bra! Du får som sagt bra grejer till bra priser. Tips:

Sabian AAX, HH

Zildjian: Försök att hitta 70-talare. Kan släppas riktigt billigt. Avedis-serien. Låter kungligt. Eller (baserat på genren som du lirar i) så är Z Custom bra men om du köper så ska du försöka hitta Z Custom med den "gamla hamringen" då dom håller betydligt längre än de nya varianterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
  • 4 månader senare...
  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...