Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ok, möjligt att jag gör bort mig totalt nu och fÄr byta identitet och fly landet illa kvickt men va fan.....

TĂ€nkte att det varit sĂ„ mkt skit och tjafs pĂ„ forumet i slutet pĂ„ denna vecka sĂ„ jag tĂ€nkte starta ett eget litet "live aid" samarbete 🙂 Alla fĂ„r vara med!

Skrev en lÄt pÄ för temat typiskt maner och spelade in den nu i kvÀll. Tanken Àr att ni fÄr lÀgga till vad ni vill pÄ lÄten, Àven saker som redan finns, ex det Àr helt ok att lÀgga om trummorna eller tom gitarrsolot:) Basen och sÄngen mÄste göras om, har bara "slaskat" in det. Keyboard/piano saknas helt, likasÄ triangel. RefrÀngen skall vara rejÀla fotbollskörer, har ni fest sÄ bjud ner alla i studion:) Det behövs mÄnga halsar till refrÀngen!!

Har bouncat ner instrumenten var för sig, kan hÀmtas ihoppackat hÀr!. Bara att köra in i sitt DAW.

Skicka sedan filerna till mig sÄ sammanstÀller jag det.

Tempot Àr 90 BPM

Inledning:

Ett varv pÄ refrÀngen.

Vers:

G Em Bm C x 2 Am D

Ref:

G Em Am D x 2 Am D x 3

Stick och solo

Em Am Em C Am C D x 2

Eventuella intĂ€kter gĂ„r oavkortat till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l.... 😕😄😆

Mkt nöje....

/mr Geldof

Redigerat av therocker
Annons
Postat

det lÀt ju vÀldigt bra, ganska fÀrdigt, men jag ska försöka köra lite och kanske lÀgga nÄn gitarr eller bas.

om du skriver vilka akord lÄten gÄr i, sÄ gÄr det lite fortare att spela in.

Postat

SĂ„, har uppdaterat med en liten ackordsanalys i första inlĂ€gget. Skitkul att du Ă€r pĂ„ 😆

Postat
grymt initiativ, ska tanka o bidra 😄

Gott!! Skratta inte ihjĂ€l dig över min sĂ„ng bara.... 😆

Postat
Gott!! Skratta inte ihjĂ€l dig över min sĂ„ng bara.... 😎

Nej dĂ„ absolut inte. Riktigt nice röst faktsikt, rent spontant nĂ€r jag lyssnar sĂ„ tĂ€nkte jag lĂ€gga leadgurka och piano 🙂 ev. nytt solo 😛

Kul! 🙂

Postat

nÄn keyboard,orgel eller liknande skulle inte vara fel.

har skickat in en bas som inte Àr helt ok. och en lÀtt distad tele som egentligen inte passar in i lÄten.

Postat (redigerat)

Woop. Har addat gitarr och piano. Har inte mixat nĂ„got sĂ„g bara till att det inte distade i ingĂ„ngarna pĂ„ ljudkortet 😛

Pianot kanske e lite halvtaskigt (har ingen sustainpedal) jag satt med forumet upp nÀr jag spela in för att se ackorden, hehe.

Ang gitarr sÄ tyckte jag ingen av mina presets funkade direkt sÄ jag leta lite och hitta en schysst.

http://www.speedyshare.com/files/21520736/studio_Aid_jmysss_.zip HÀr kan du hÀmta "nya" lÄten.

LÀnge leve vÀlgörenheten!

Redigerat av jmysss
Postat

Tack sixties och jmysss!! Har fÄtt bas och nÄgra gitarrer och ett piano. LeadsÄng nÄgon? Körer? Keyboard? Trummor?

Postat
vad tÀnkte du göra med bitarna? :rolleyes:

Precis, och sen dÄ nÀr lÄten Àr mixad och klar??

Postat

dĂ„ fĂ„r vi vĂ€l höra den hĂ€r pĂ„ forumet! eller i nĂ€sta melodifestival kanske?! 😄

Postat
Precis, och sen dÄ nÀr lÄten Àr mixad och klar??

Boka ett gig pÄ wembley kanske?

Nej, skojjar bara, tĂ€nkte bara lĂ€gga upp den pĂ„ forumet. 😄

Postat
lite som den hÀr dÄ...

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...ost&p=96181

🙂😄

Hahahaha, fy faaan, 😄 Tror jag skrattar ihjĂ€l mig!! Tack för den lĂ€nken!!

Ja, det hĂ€r Ă€r bara pĂ„ kul, sĂ„ hitta gĂ€rna pĂ„ nĂ„t galet och skicka till mig!! Behöver mer material!! Helst skulle jag vilja ha flera olika som delar pĂ„ leadsĂ„ngen sĂ„ det blir riktigt live aid!! JĂ€kligt pretentiöst och inte alls pĂ„ allvar.... 😎

Postat

pm:a nÄgra bra sÄngare pÄ forumet sÄ fÄr de ta varsin rad.

Postat
pm:a nÄgra bra sÄngare pÄ forumet sÄ fÄr de ta varsin rad.

Kanon 😄 det har varit lite tunt med bidragen idag.....

Postat
fasen hoppades pĂ„ att d skulle va klart nu! đŸ„°

Vad Àr det mer som önskas annat Àn leadsÄng?

En massa körer Ă€r önskvĂ€rt. Sen valfritt, keyboard? Percussion? 😛

Postat

Hellfog har joinat in pĂ„ synten, ska bli riktigt kul att försöka mixa ihop allt sen. Men lite sĂ„ng? NĂ„gon? Lite trist om jag ska stĂ„ och vrĂ„la sjĂ€lv.....Skulle helst vilja att flera delar pĂ„ verserna sĂ„ det blir "pĂ„ riktigt" 🙂 Rösten behöver inte passa till musiken.... 😳

Postat
Vad hÀnder med lÄten?

Inte sĂ„ mkt, har jobbat som en gris hela helgen 😛 Men ska försöka ragga tag pĂ„ nĂ„gra vocalister snart, hoppas jag 😆

Postat

Sitter pÄ jobbet och kan inte höra lÄten.

Vad Àr det för stuk, fÄr man förstöra den med ett "monotrumset"!?

Postat
Sitter pÄ jobbet och kan inte höra lÄten.

Vad Àr det för stuk, fÄr man förstöra den med ett "monotrumset"!?

SjÀlvkalrt fÄr du det! Stuket Àr fÄnigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slÀnga upp för lyssning:)

Postat
SjÀlvkalrt fÄr du det! Stuket Àr fÄnigt "live aid" stuk och det skulle bespara mig en hel del trumprogramerande om du fixa det. Föresten, monotrumset? Jag ska försöka mixa ihop det som finns och slÀnga upp för lyssning:)

Mitt ljudkort Àr pÄ rep.

TÀnkte köra med mitt gamla kort isÄfall och dÄ bara en mick.

Men jag kan göra en stereomickning sÄ gÄr det att bredda det lite iallafall!

Jag kan vrÀka ur mig en snabbtagning sÄ fÄr du göra vad f*n du vill med det :rolleyes:

Postat

Kan bli kul, fĂ„r vi köra lite beatlespanorering 😏 Trummor och bas 100% höger. Eller vadĂ„, varför kan inte en trummis dubba sig sjĂ€lv? :rolleyes:

Postat
Kan bli kul, fĂ„r vi köra lite beatlespanorering 😳 Trummor och bas 100% höger. Eller vadĂ„, varför kan inte en trummis dubba sig sjĂ€lv? 😏

Det var det som Bev Bevan gjorde pÄ mÄnga ELO-spÄr, klart jag kan, gÄr Ät sÄ mÄnga öl bara! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.