Gäst Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Hej, Jag har en analog mixer (Alesis x2) och ska spela in på min dator. Skulle man kunna få några förslag på vad jag ska ha där emellan? Har en budget på ungefär 17.000 till utrusningen mellan mixern och datorn. Astmund
woollie Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Vad vill du spela in? Är det någon speciell genre eller allt möjligt? Vill du spela in band live eller en i taget och tänker du spela in trummor eller kör du dem i datorn? Försök berätta mer vad du vill använda sakerna till så kommer du få hur mycket hjälp som helst från detta forums medlemmar.
Gäst Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 Jag ska spela in Band(trummor,bas,gitarr.orgel/klav,sång) med många olika musikstilar allt från tung metal till gladpop, både live och en och en. Kommer att använda Qbase.
Fertan Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 http://www.thomann.de/se/motu_24io_mit_424_pciexpress.htm borde fungera då kanske, plus kablage borde landa strax under din budget! Förutsätter ledig PCI-e slot.
stratsvante Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 tänkte oxå på motun 24 kanaler in och ut till bra pris! Tänker du bara mixa utanför datorn eller?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.