Jump to content
Annons

Ladda ner låtar gjorda i Cubase 5


Linden

Recommended Posts

Hej alla,

Har problem med att komma vidare i att lära mig cubase, otroligt tunggrott att lära sig på egen hand.

Med stor hjälp härifrån så har jag iaf lyckats greppa lite.

Skulle vilja ladda ner låtar som är gjorda i Cubase 5 utan plugins som jag själv kan öppna i mitt Cubase och se hur det är uppbyggt.

Behöver inte vara några avancerade låtar, bara så att man kan lära av dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons

Utan plugins? Det innebär ju att du bara kommer att få ett gäng audio och midi-spår. Det tror jag faktiskt inte att du kommer att lära dig något alls av. Prova att youtuba "cubase 5 tutorial" eller något liknande istället. Du lär hitta en del.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Oj, trodde inte någon skulle svara på denna tråd, tack, hade nästan glömt att jag skrivit den.

Var kanske lite otydlig i frågeställningen, men jag menar just midifiler eller projekt (kanske jag skulle skrivit) , som jag kan öppna i Cubase 5 och modifiera själv för att lära.

LIIKET: Har inga plugins så därför kan jag ju inte öppna de ljuden ändå.

Det är kanske inget bra sätt att lära, vet inte riktigt hur jag ska utveckla mig bara.... Har grepp om grunderna, men kommer inte vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror väl snarare han är ute efter ett projekt någon kan skicka, och inte en låt i .midi, dvs en låt endast gjord på de grundfunktioner som kommer med cubase 5, utan diverse vsts etc.

Ska kolla om du kan få någonting jag plinkat med!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Hej alla,

Har problem med att komma vidare i att lära mig cubase, otroligt tunggrott att lära sig på egen hand.

Med stor hjälp härifrån så har jag iaf lyckats greppa lite.

Skulle vilja ladda ner låtar som är gjorda i Cubase 5 utan plugins som jag själv kan öppna i mitt Cubase och se hur det är uppbyggt.

Behöver inte vara några avancerade låtar, bara så att man kan lära av dem.

OKej nu kanske man svarar lite sent,men antar att du hittat MIXOLOGITIDNINGEN från studio?

Där har du mycket att hämta. Lära dig vucase (visst han Lociq i videon, men typ samma sak kan användas i Cubase)

Dessutom så finns övningslåtar. Tro mig. Du lär dig en del =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...