Jump to content
Annons

Liquid Mix eller ett UAD till?


Tophe

Recommended Posts

Kollar lite på Focusrite Liquid Mix. Verkar mycket trevligt. Taktil som jag är så tycker jag om att sitta och skruva på riktiga grejer och lyssna istälet för klickandet...

Men vad tycker ni som testat både UAD och Liquid?

Jag har ett UAD-1 och det säckar ju ihop skapligt tidigt i produktionen. Jag får sitta och låsa spår, vilket känns trist och bökigt. Så jag funderar på att skaffa ett UAD-2 Solo och utöka med. Men Liquid Mix (den stora) kostar ju lika mycket. Är det ett bra köp? Hur skulle ni göra?

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Polaren hade ett Liquid mix. Sålde den efter ett par månader. Den är ju väldigt beränsad. Bara eq's och compressorer. Sen en menlös remote till den.

UAD-2 däremot så sker det alltid uppdateringar. Kommer alltid nya effekter. Och inte bara eq's och compressorer.

Och det roliga med UAD är att dom gör egna effekter så som precisionserien. Men dom lägger mest energi på att simulera gamla klassikerburkar. Sånt som har eller finns och är kända.

Edit: stavar som en idiot

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hårdvaran till Liquid Mix är väl i bästa fall sådär användbar som kontrollyta. Det är mycket smidigare att ratta pluggarna direkt i datorn i mitt tycke, så jag har parkerat hårdvaran bakom skärmen. UAD är säkert roligare och kan mer, men Liquid Mix är absolut användbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...