Jump to content
Annons

Finns mina drömmars funktion i tempo track?

Recommended Posts

SkikandeFrågan (oregistrerad)
Postat

Halloj!

Har naturligtvis letat denna info på alla håll och kanter men ej hittat något om detta... Förmodligen finns funktionen ej men den borde göra det enligt mig =)

Ok, låt säga att man har en låt med en massa märkliga partier och grejer som t.ex. att det kommer in halva takter lite här och där... Om man som jag är riktigt bra på att göra låtar men kass på att klura ut hur fan det är man egentligen spelar så vore det en dröm om det fanns någon funktion som gör att Cubase kan känna av detta och liksom ställa in tempo tracket åt en... Det skulle kännas som en revolution =)

Mycket tacksam för svar! Om ni inte förstår vad jag menar är jag ytterst villig att försöka göra en bättre förklaring =)

/Frågan

Annons
Postat

Halloj Gilbert!

Tack för länken och även ett stort tack för att du undvek att häckla mig =)

Färstår att Cubase kan känna av tempot och ordna hitpoints, men det kanske är osannolikt att Cubase kan fixa att förstå att "nu går låten i 3/4, nu i 4/4 etc...? Hehe! Får dra en spaning!

Postat
Halloj Gilbert!

Tack för länken och även ett stort tack för att du undvek att häckla mig =)

Färstår att Cubase kan känna av tempot och ordna hitpoints, men det kanske är osannolikt att Cubase kan fixa att förstå att "nu går låten i 3/4, nu i 4/4 etc...? Hehe! Får dra en spaning!

Det finns nog inte, tyvärr. Jag hade nog satt ut markers vid varje taktbörjan som känns som en etta och sen räknat fjärdedelar eller åttondelar fram till nästa etta.

Postat
Det finns nog inte, tyvärr. Jag hade nog satt ut markers vid varje taktbörjan som känns som en etta och sen räknat fjärdedelar eller åttondelar fram till nästa etta.

Tack igen! Mm... Jag tror mer på din teori än mitt önsketänkande =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.