oakbeach Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 undrar vilken dator jag ska köpa sonar rekomenderar Intel's Core2 Quad processors på dera hemsida men ìntel`s i3 är samma pris. vilken ska man välja eller måste processorn vara ännu bättre ram minne är 4gb i båda fallen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 undrar vilken dator jag ska köpa sonar rekomenderar Intel's Core2 Quad processors på dera hemsida men ìntel`s i3 är samma pris. vilken ska man välja eller måste processorn vara ännu bättre ram minne är 4gb i båda fallen i7, i7, i7... köp i7 (i7). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakbeach Postat 2 mars 2010 Trådstartare Dela Postat 2 mars 2010 i7, i7, i7... köp i7 (i7). tack gilbert måste kanske fatta det, men har inte hittat någon dator med i7 i rätt prisklass -10 000kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peterT Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 (redigerat) Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750 är lite långsammare inte lika varm (tystare fläkt) billigare än i7. Redigerat 2 mars 2010 av peterT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marcusp90 Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 Det beror väl på vad man ska använda för program och hur tunga saker man ska göra. Jag är själv intresserad av en ny dator till min framtida minimalistiska hemhobbystudio. Borde inte en Macbook Pro 2.26ghz 2gb DDR3 räcka? Jag menar det är en rätt ordentligt kompetent maskin trots allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 tack gilbert måste kanske fatta det, men har inte hittat någon dator med i7 i rätt prisklass -10 000kr http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=352#...ams=k=s50087353 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakbeach Postat 2 mars 2010 Trådstartare Dela Postat 2 mars 2010 http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=352#...ams=k=s50087353 tack gilbert hur bra som helst då kan jag väl ta vem som hels av dom tio? mina låtar brukar sluta med ca 20 spår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 tack gilbert hur bra som helst då kan jag väl ta vem som hels av dom tio? mina låtar brukar sluta med ca 20 spår. Njae... riktigt så enkelt är det ju inte: https://www.studio.se/index.php?showtopic=73167 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakbeach Postat 2 mars 2010 Trådstartare Dela Postat 2 mars 2010 Njae... riktigt så enkelt är det ju inte: https://www.studio.se/index.php?showtopic=73167 nu blev det mycket här får nog börja om imorgon kanske bygga ihop något som jag hittat på andra sidor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 2 mars 2010 Dela Postat 2 mars 2010 Det beror väl på vad man ska använda för program och hur tunga saker man ska göra. Jag är själv intresserad av en ny dator till min framtida minimalistiska hemhobbystudio. Borde inte en Macbook Pro 2.26ghz 2gb DDR3 räcka? Jag menar det är en rätt ordentligt kompetent maskin trots allt. Jo MBP räcker långt och snart släpps det nya uppdaterade MacBook Pros som räcker ännu längre..., Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 3 mars 2010 Dela Postat 3 mars 2010 Mac är inte ett alternativ om man vill kör Sonar. ...så slipper vi Mac-vs-PC-tjabblet i denna tråd. tjing 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marcusp90 Postat 3 mars 2010 Dela Postat 3 mars 2010 Jo MBP räcker långt och snart släpps det nya uppdaterade MacBook Pros som räcker ännu längre..., Ja jag misstänker också det... Men det har inte snurrat så mycket i the rumormill på senaste tycker jag. Vet du nåt jag inte vet? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marcusp90 Postat 3 mars 2010 Dela Postat 3 mars 2010 (redigerat) edit: dubbelpost Redigerat 3 mars 2010 av Marcusp90 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakbeach Postat 3 mars 2010 Trådstartare Dela Postat 3 mars 2010 Mac är inte ett alternativ om man vill kör Sonar. ...så slipper vi Mac-vs-PC-tjabblet i denna tråd. tjing va bra då har jag kommit ett steg närmare mittt datorköp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Derileec Postat 6 mars 2010 Dela Postat 6 mars 2010 Jag har quad core 2,4 ghz och allt funkar alla spel. Och i fl studio, en snabb hårdisk kanske ssd om du har råd eller raptor DET du behöver är 1: Bra ljud kort 2: 6 gig ram minst 1300 mhz+ 3: ettt tyst chazzi med bra dämp kring hårdisken och alla fläktar. finns billig ljud dämp, kolla in http://www.sweclockers.com/ Deras forum är guld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.