Jump to content
Annons

Fler kanaler till min Digi003:a


FreddeHstd

Recommended Posts

Har letat efter någon liknande tråd, men kan ej finna svar på min fråga, så jag vågar mig på att posta!

Problemet: Har en Digi003 Rack. Dessutom har jag en Focusrite Octopre med Adatoption. Men om jag nu skulle vilja utnyttja mina 8 tillängliga ADAT-kanaler i Digi003:an och inte använda Focusriten... vilken typ av mackapär ska jag då leta efter?

Har några preamps (SPL, ART, Joemeek) som jag i nuläget kör genom Focusritens ADAT- Digi003, och det är väl egentligen inget problem, men ibland får jag för mig att det blir kaka på kaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har letat efter någon liknande tråd, men kan ej finna svar på min fråga, så jag vågar mig på att posta!

Problemet: Har en Digi003 Rack. Dessutom har jag en Focusrite Octopre med Adatoption. Men om jag nu skulle vilja utnyttja mina 8 tillängliga ADAT-kanaler i Digi003:an och inte använda Focusriten... vilken typ av mackapär ska jag då leta efter?

Har några preamps (SPL, ART, Joemeek) som jag i nuläget kör genom Focusritens ADAT- Digi003, och det är väl egentligen inget problem, men ibland får jag för mig att det blir kaka på kaka.

Du behöver en 8-kanalig A-D omvandlare med ADAT ut!

Här är en för 1500:-

SM PRO AUDIO Q-ADAT

243651.jpg

Och här är en för 30000:-

RME ADI 8 QSM

114330.jpg

Är det Den stora versionen av Octopre eller LE ?

När du kör via A/D-omvandlarna i Focusrite har du gått in via lineingången på Dsub:en ?

Varför vill du inte använda preamparna i Octopre ?? Jag kör själv med den och vill du ha lite andra preampar som omväxling på soundet är det väl bättre att koppla in dem på de analoga ingångarna på 003:an.

/M

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver en 8-kanalig A-D omvandlare med ADAT ut!

Är det Den stora versionen av Octopre eller LE ?

När du kör via A/D-omvandlarna i Focusrite har du gått in via lineingången på Dsub:en ?

Varför vill du inte använda preamparna i Octopre ?? Jag kör själv med den och vill du ha lite andra preampar som omväxling på soundet är det väl bättre att koppla in dem på de analoga ingångarna på 003:an.

/M

Ja, jag insåg att det var A/D-omvandling jag behövde. Eller "behövde". För som sagt, Focusriten funkar ju bra att köra igenom också. Problemet med de analoga ingångarna på 003:an är att de inte räcker till, behöver minst 7. Men det får bli via Focusrite. Det finns ju så mycket annat man behöver/vill investera i!....

Det är "stora" Octopren, btw.

Tack i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...