Jump to content
Annons

Behöver mickar till inspelning

Recommended Posts

Noiseblast (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Vilken sorts mic (kondensator, dynamisk etc) ska man använda för liveinspelning i stereo ?(hög ljudnivå och närmickat ca 2-3 meter ifrån och gitarr trummor och bas.) var lite inne på röde nt-5, men tänkte höra vilken mic som passar bäst till detta. vad händer om man väljer en billigare mic t.ex t-bone sc140? Vad mer behöver man tänka på i detta fallet?

Tänkte mig max 4000 kronor totalt för 2 mickar.

/Krille

Redigerat av Noiseblast
Annons
Postat (redigerat)

Kör på kondensatormickar, matchat par. Skippa skitmickarna och kör på ett par i 3000-kronorsklassen. Man får mycket bra mickar i den prisklassen.

Ett annat matchat par, i samma prisklass som nt-5, är Oktava MK 012. Sådana äger jag och är mer än superdupernöjd. Träasken får en att känna sig som en nikita-lönnmördare också. Vilket självklart är ballt. 😑

http://www.thomann.de/se/oktava_mk_01201_m...atched_pair.htm

Edit: missade ett ord eller två.

Redigerat av Kokanin
Noiseblast (oregistrerad)
Postat
Kör på kondensatormickar, matchat par. Skippa skitmickarna och kör på ett par i 3000-kronorsklassen. Man får mycket bra mickar i den prisklassen.

Ett annat matchat par, i samma prisklass som nt-5, är Oktava MK 012. Sådana äger jag och är mer än superdupernöjd. Träasken får en att känna sig som en nikita-lönnmördare också. Vilket självklart är ballt. 😉

http://www.thomann.de/se/oktava_mk_01201_m...atched_pair.htm

Edit: missade ett ord eller två.

Tackar för infon!

Oktavamickarna verkar riktigt grymma!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.