Bob rock (oregistrerad) Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 đ Jag ahr skaffat drumkits from hell! men hur fĂ„r jag det att funka i Cubase Jag kan inte plocka in samplingarna och looparna!? Cubase sĂ€ger att detta Ă€r okĂ€nt format?? jag blir tokig!? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
djonas Postat 9 januari 2005 Dela Postat 9 januari 2005 Om du har t.ex. battery eller linplug sÄ kan du anvÀnda det till att styra dfh i Cubase SX. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, sĂ„ gĂ„r det mycket lĂ€ttare... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, sĂ„ gĂ„r det mycket lĂ€ttare... đ I första versionen ocksĂ„? Jag köpte denna för ett tag sedan men sĂ„g inte skymten av nĂ„gon VSTi pĂ„ skivorna? Menar du inte Superior? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, sĂ„ gĂ„r det mycket lĂ€ttare... đ I första versionen ocksĂ„? Jag köpte denna för ett tag sedan men sĂ„g inte skymten av nĂ„gon VSTi pĂ„ skivorna? Menar du inte Superior? Det stĂ„r i alla fall pĂ„ kartongen - fast jag har 2:an (inte Superior alltsĂ„), sĂ„ jag vet inte om version 1 innehöll det... Om det inte Ă€r nĂ„got vanligt WAV-format pĂ„ samplingarna, sĂ„ borde det ju i alla fall finnas nĂ„gon sorts uppspelare, kan man tycka... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 10 januari 2005 Dela Postat 10 januari 2005 Man kan vĂ€l Ă€ven anvĂ€nda DFH med SX's medföljande LM-4? Eller det Ă€r kanske bara Ă„snedumt? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
brojd Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Till DFH medföljer ju en version av Kompakt. Har du installerat detta VSTi, sĂ„ gĂ„r det mycket lĂ€ttare... đ I första versionen ocksĂ„? Jag köpte denna för ett tag sedan men sĂ„g inte skymten av nĂ„gon VSTi pĂ„ skivorna? Menar du inte Superior? Superior har en egen sampleplayer/grĂ€nssnitt utvecklat av toontrack sjĂ€lva. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
StarCruiser Postat 11 januari 2005 Dela Postat 11 januari 2005 Nej, DFH original har ingen Sample player, sÄ du mÄste ha en sampler för att trigga resp. sampling. Det finns fÀrdiga "templates" för de flesta "drumsamplers" (Battery, DR-008, LM-4 ocksÄ om jag inte minns fel) /M Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.