Jump to content
Annons

Vad för ljudkort?


Chrissey

Recommended Posts

Annons
Ska du vara dryg så var snäll och svara inte.

Jag ser inte problemet att starta en ny tråd och ha ett eget samtal medlemmar imellan.

Det finns tusentals trådar om detta i forumet och det sista vi behöver är ytterligare en som handlar om samma sak. De är bättre om du hittar en relevant tråd (jag lovar, det är inte svårt) och tar upp denna istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hah lite kort stubin eller? 😉 Att du refererar till din micktråd är ju bara dumt, tycker Gilbert tydligt förklarade problematiken där. Skulle det vara bättre om han namedroppade en modell som du sedan köper och personligen tycker låter crap? När det gäller ljudkortet så finns det rätt så mkt att plöja igenom på google, en snabb sökning gav denna http://www.recordingreview.com/soundcard/s...card_wizard.php

Hoppas du hittar något som passar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

alex30free (oregistrerad)

på soundonsound sidan har de riktigt bra tester på ljudkort...så kollar gärna in de du blir rekommenderat här för en andra koll!

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
och 99% av dem är gamla som gatan.

det var märkligt eftersom det startas såna här trådar flera gånger varje vecka. "Gammal som gatan" är kanske relativt men för mig känns det som betydligt äldre än ett par dagar/veckor.

Jag ser inte problemet att skapa en tråd när jag har ett problem eller en fråga och vill ha nya färska svar, sammanställda på samma ställe. DU behöver inte svara eller enns läsa tråden om det svider att se dem.

Grejen är ju att allt finns besvarat redan, och att svaren skulle vara gamla och inte gälla längre är bara skitsnack. En del av problemet kan vara att det finns så många såna här trådar att det är svårt att hitta rätt bland dom -och då är ju lösningen inte att starta ytterligare en, eller hur? 😉

Så jävla typiskt dumma svar hela tiden tycker jag.

Ta min mic-tråd, jag lämnar ljudprov av min röst, talar om vad jag har för inspelningsmöjligheter och vad jag behöver "Vad kan jag tänkas villja ha för mic?" var min fråga, "testa testa testa testa dig fram med olika mikrofoner, det är TOTALT omöjligt att säga vad som passar dig" När jag redan skrivit att denna möjlighet INTE finns, annars hade jag väll gjort det ellerhur?

Eller menar du att olika mikrofoner inte har olika kvaliteér eller användningsområden samt karaktärer?

Testa är om inte det enda sättet, så åtminstone det enklaste och bästa sättet om man inte bara ska köpa grisen i säcken. Som du skriver finns det olika faktorer att ta hänsyn till och det är svårt att t.ex. beskriva en karaktärestik eller veta vad du gillar. Du inser säkert problemet. Claes har (tror jag) liknat det vid att försöka beskriva färgen rött för en som aldrig sett det, och det är en bra liknelse tycker jag.

Jag har aldrig bett om en lösning direkt alá: "ta den" , men jag famlar ju för fan i mörkret och vänder mig hit just pga att jag vet inte hur jag skall få svar på mina frågor annars, jag ber om ett samtal angående mitt problem.

En gammal medlem som du borde förstå det.

jag tror att "som man frågar får man svar" gäller lite. Du har t.ex. inte skrivit nåt om din budget, ditt rum eller vad du har för system. Vill du starta en diskussion om vad du ska skaffa kanske du ska ta med lite fler såna detaljer, OCH kanske tänka lite på vad du skriver till dom som du förväntar dig hjälp ifrån. Tror du ett sånt här utbrott gynnar din "diskussion"?

Lås tråden eller ta bort den, jag har tröttnat på denhär skiten.

för att gilbert länkade? ojdå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...