Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag sjunger (skriker) i ett metalband och ska byta upp mig frÄn Shure Beta58 till nÄgot bÀttre.

blev tipsad om TG-X60 och e945. Àr det nÄgon med erfarenhet av dessa mikar som skulle vilja dela med er av sin visdom?

skulle det annars vara sÄ att nÄgon vet en annan mik som (för samma peng) utklassar dessa skulle det bara vara intressant att veta.

miken mÄste vara okÀnslig för rundgÄng men ha ett hejans skjuts. replokalen Àr högljudd, liten och ofta Àr scenerna inte mycket bÀttre.

lyssna gÀrna pÄ oss sÄ ni vet hut jag/vi lÄter.

http://www.myspace.com/catoninetails2007

tacksam för svar.

Redigerat av Vemundr
  • 2 veckor senare...
Annons
Postat

nu har jag testat bÄde tg-x60 och e945. jag börjar med 60'an, jag tyckte verkligen inte att den funkade att skrika i. galet mycket bas nÀr man hÄller sÄ nÀra munnen och om man ska hÄlla den sÄ det lÄter bra mÄste man istÀllet gaina den otroligt mycket sÄ den istÀllet rundar. vad gÀller 945'an tyckte jag inte att den gav tillrckligt mycket klös.

sÄ jag antar att stannar kvar vid min beta 58 för den funkade bÀst av dessa iaf.

hur Àr det egentligen? har hört att de nya beta58'orna (2007 och framÄt) Àr lite mer klös i jÀmfört med de gamla. stÀmmer det och hur mycket skillnad blev det?

Postat

Kanske en dum idé, men kan du lÄna och testa en Sennheiser E906 sÄ gör det, pÄ kul om inte annat. Jag ser den som en förbÀttrad SM57. Den Àr gjord för att sitta direkt mot tyget pÄ gitarrstÀrkare. Kanske funkar kanon pÄ skrik? Den Àr dÄ inte rundgÄngskÀnslig i alla fall. Men antagligen Àr Beta58 bÀst. Jag har en sÄn, och den Àr skitbra med tanke pÄ rundgÄng. Att kunna stÀlla eq pÄ medhörning Àr bra.

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ni lĂ„ter vĂ€ldigt bra. 🙂

Jag vet vad jag hade satsat pĂ„ för sĂ„ngmick till den hĂ€r musiken. 😛

209064.jpg

Redigerat av Analogfreak
Postat
Ni lĂ„ter vĂ€ldigt bra. 😄

Jag vet vad jag hade satsat pĂ„ för sĂ„ngmick till den hĂ€r musiken. 😄

209064.jpg

Tror du en livetekniker skulle tycka om den dÀr?

Postat (redigerat)
Tror du en livetekniker skulle tycka om den dÀr?

Det Ă€r mĂ„nga som tycker om MD21:an... 😄

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)

jaha, ok 😏 .

men hur var det med nya trimmade beta58'or? nÄn som vet hur det ligger till med det?

Redigerat av Vemundr
Postat

Ahaa... missade att han skulle ha den pĂ„ scen... DĂ„ blir det rundgĂ„ng... 😛

• 2 mĂ„nader senare...
Postat

Det slutade med att jag köpte en Sennheiser e 945 och jag Àr sjukt nöjd med den. exemplaret av denna mik jag lÄnat och testat innan köp kanske inte var sÄ bra för den jag köpte var verkligen avsevÀrt bÀttre.

sÄ till alla som tröttnat pÄ beta58'n och vill ha en liknande mik för under 2000 kr kan jag verkligen rekommendera e945'an :rolleyes: !

Postat

+1 för TG-X60. Den klÄr evolution-mickarna.

...men sÄ kan jag inte lÄta bli att sÀga JJlabs BMD950. Ja, visst Àr den en Kinamick men den lÄter och kÀnns som en kopia av TG-X.

Hög utnivÄ, bra snyggare sÄngljud Àn Beta58:an och kostar tusenlappen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.