GIGAN (oregistrerad) Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Knappt har man pustat ut från dansbandsdebuten http://www.youtube.com/watch?v=3qM7w_sQhoE innan det är dags att kasta sig över nästa. Har en audiofil jag håller på att lägga vst-spår till. Kollade aldrig bpm från början utan började med default 120 bpm. Nu slår det mig att det hade varit bra, för att lättare kunna qvantisera och kopiera i SX3 Hur får jag vst spåren att gå i 83 bpm, utan att sabba allt? Tacksam för alla förslag 🙂
mattias_k (oregistrerad) Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Knappt har man pustat ut från dansbandsdebutenhttp://www.youtube.com/watch?v=3qM7w_sQhoE innan det är dags att kasta sig över nästa. Har en audiofil jag håller på att lägga vst-spår till. Kollade aldrig bpm från början utan började med default 120 bpm. Nu slår det mig att det hade varit bra, för att lättare kunna qvantisera och kopiera i SX3 Hur får jag vst spåren att gå i 83 bpm, utan att sabba allt? Tacksam för alla förslag 🙂 Om det är 83 genom hela låten så brukar jag bara ändra tempot i Transport-grejen till Fixed: 83. Då brukar min VSTi:s anpassa säga automatiskt och så klickar det 🙂 Audiospåren brukar dock behålla sitt tempo. Så: Spara Prova Ctrl + Z 😄
aROCKER Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 (redigerat) Moviestar a moviestaaaar, you think you are a movie...HÄRLIGT!! Skön röst på gitarristen och övriga i bandet. Redigerat 23 januari 2010 av aROCKER
GIGAN (oregistrerad) Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Om det är 83 genom hela låten så brukar jag bara ändra tempot i Transport-grejen till Fixed: 83. Då brukar min VSTi:s anpassa säga automatiskt och så klickar det 😎 Audiospåren brukar dock behålla sitt tempo.Så: Spara Prova Ctrl + Z 🙂 Tack Mattias, men blir det inte för långsamt då? Jag har lagt ett par spår, så det stämmer i 120 tempo. Om jag bara drar ner tempot, blir det inte fel då? 😄
GIGAN (oregistrerad) Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Moviestar a moviestaaaar, you think you are a movie...HÄRLIGT!! Skön röst på gitarristen och övriga i bandet. Tack arocker! Det var en väldigt kul spelning 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.