Jump to content
Annons

Hjälp med installation av logic studio 8


Dan Ö

Recommended Posts

Hej!

Jag har en mac pro med tre hårddiskar.

1. med os x (160gb)

2 500gb

3 500gb

Jag har hört att det ska vara bra, för prestandan, att dela upp det och kanske lägga pluggarna på någon annan disk. Plus att min "huvuddisk" är ganska liten. Hur lägger man upp det på bästa sätt?

Var bör man sedan spara projekten? På vilken disk?

😲

MVH/Dan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad gäller instrumentpluggar/ROMplers går det ofta att placera själva ljudbankerna på egen disk. Själva pluggarna tjänar du inget att ha på annan disk.

Jag kör hela biblioteket som följde med Logic (Apple Loops+Logics EXS-instrument) på systemdisken utan prestandaproblem. Däremot har jag alla instrumentbibliotek/hela högen med samplingar samt projekt (inkl. audiospår) på annan disk.

Har du en Mac Pro och 2x 500 GB skulle jag sätta dem i RAID 0 för att maxa läs/skrivprestandan, och använda dem för samplingar+projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller instrumentpluggar/ROMplers går det ofta att placera själva ljudbankerna på egen disk. Själva pluggarna tjänar du inget att ha på annan disk.

Jag kör hela biblioteket som följde med Logic (Apple Loops+Logics EXS-instrument) på systemdisken utan prestandaproblem. Däremot har jag alla instrumentbibliotek/hela högen med samplingar samt projekt (inkl. audiospår) på annan disk.

Har du en Mac Pro och 2x 500 GB skulle jag sätta dem i RAID 0 för att maxa läs/skrivprestandan, och använda dem för samplingar+projekt.

Tack för intressant svar! 😛

Hmm... Det där med Raid har jag inte direkt funderat på. Kanske är en bra ide. Är det svårt att ställa in? ,jag är ingen mastermind på datorer. Vinner man även i prestanda? Jag trodde raid mest var för att höja säkerheten vid ev. haveri.

Jag hade kanske tänkt köra time machine på en extern disk för backup, men det kanske är en dum idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...