Jump to content
Annons

Digidesign 192 I/O

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)
Postat

En kompis som är på semester bad mig hämta upp denna Digidesign 192 I/O av nån studio som han jobbade i förut!

Gjort och nu när jag har den hemma tänkte jag att jag skulle testa koppla in den i datorn hemma hos mig, men tjena mittbena.... :rolleyes:

HUr eller var ska jag koppla vad??? Nån som kan hjälpa till?

192enlarge_11519.jpg

Annons
Postat

digi 003 rack

Postat

Funkar det ens att koppla in utan ett core-kort? HAr aldrig tänkt på det eller testat. Jag har kopplat iaf en kabel mellan primary port till mitt core-kort.

MVH

Anders

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
ADAT eller S/P-DIF och ev. Word Clock.

Externa anslutningar kan du ansluta med dom formaten ja. Men mot datorn måste du köra primary port mot ett Core-kort.

Postat
Funkar det ens att koppla in utan ett core-kort? HAr aldrig tänkt på det eller testat. Jag har kopplat iaf en kabel mellan primary port till mitt core-kort.

MVH

Anders

Håller med. Det där går inte alls!

Postat

worldclock för syncningen då !

Kan man köra så många kanaler då?

Postat
Kan man inte använda en 192 I/O som extern AD/DA?

Nej inte om du inte kör den mot ett Core-kort.

Postat (redigerat)
Varför är jag förvånad? Kommunist-Digi...

Det finns ett par sekter som lindar dig kring sitt finger och som man bör passa sig för. Jehovas vittnen, Linn och Digidesign.

Redigerat av Analogfreak
Postat
Nej inte om du inte kör den mot ett Core-kort.

Och det är ju en av pro tools styrkor gentemot exempelvis extern DSP-kraft. Här tar korten även hand om all signalhantering utanför ditt daw, inuti ditt daw samt pluggar från valfri tillverkare.

Hursomhelst, säg vad man vill om att digidesign låser sin hårdvara till sin mjukvara. Den diskussionen har ju funnits i ett antal år. Men den diskussionen är ju inget att ödsla tid på. Finns gott om alternativ! Välj ett annat bara då 🙂

Till TS, testa den hos din kompis istället!

MVH

Anders

Postat

SÅ man är alltså nästan tvungen att ha ett Core kort för att kunna använda hela grejen fullt ut!?

Postat (redigerat)

Tråden handlar om hur inkopplingshjälp, försök hålla debatten till det - starta en ny tråd om Digidesigns gnidenhet om så önskas... (påpekande efter anmälningar mot off topic).

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.