BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 hej. Jag har kommit över ett billigt uad 1 kort på mb...fick det för 2800.- men jag har ingen så stor pci port på min dator, där får bara plats till uad 2 solo som jag har nu..hur löser jag detta??
DieHard (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Ja du det skulle du nog ha tänkt på innan. Har du inte mer plats i datorn så har du inte det6. Och 2800:-? Det var inte billigt skulle jag påstå. De hittar du på beggmarknaden för runt 1500:-.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 jaja .. men jag har ju bara ett kort i? där är fler lediga portar men itne så stora?? får ringa o snacka me dom o kolla om jag inte kan bytta det till ett uad 2
PeteK Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Det går alltid att byta till moderkort som har fler portar.
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Ja..men fan palla..trodde det var standard ...
Gilbert Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 jaja .. men jag har ju bara ett kort i? där är fler lediga portar men itne så stora?? får ringa o snacka me dom o kolla om jag inte kan bytta det till ett uad 2 Har du köpt ett UAD-1 i musikaffär? Trodde inte de fick säljas så längre. Du vet att du inte kan köra alla (nyare) pluggar på ett UAD-1-kort?
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 JA JAG VET...alltså, jag har ju 4 lediga pci portar .. men där passar bara uad-2 trodde det var samma...får ringa dit i morgon och kolla om man kan byta den...
KillwithSkill Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Skillnaden mellan PCI och PCI-E är anslutningen och prestandan. PCI har en hastighet på 133MB/s i båda riktningarna PCI-E finns med olika antal hastigheter som syns på anslutningen (längre kontakt ju snabbare) Och det räknas i gånger antal. PCI-E: X1=200MB/s i båda riktningarna X4= 20Gb/s X8= 40Gb/s X16= 80Gb/s osv... UAD-1 Finns i PCI och PCI-E (express) så där kan du alltid byta. Förmodligen är det ett vanligt PCI du har fått som inte passar på ditt moderkort. UAD-2 Finns bara i PCI-E (express) PCI-E är det som gäller nu. PCI är på väg i graven! Så behåll ditt moderkort och byt kortet till PCI-E Och när du ändå är igång så byt till UAD-2 och det passar din plånbok!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.