Jump to content
Annons

Sammanfoga två projekt i FL Studio?


kongomeister

Recommended Posts

Låt oss säga att jag har gjort ett projekt i FL Studio där jag har gjort en perfekt synth; pillat på alla inställningar i vst pluginen samt lagt till massa eq och effekter och ändrat inställningar på dessa. Sedan har jag ett annat projekt där jag gjort samma sak fast för bastrumman. Hur gör jag då för att få ihop dessa projekt till ett och samma på ett smidigt sätt? Jag vet att man kan spara presets i (alla?) vst-plugins, men måste man då spara alla och sedan lägga in allt på nytt igen i det nya projektet och leta upp alla effekter och ladda in presets på allt? Känns omständigt men kanske ändå sättet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får spara alla presets i vst pluggarna och sen kan du spara mixer kanalerna som ett preset/mixer state också. Du kan även spara varje effekts inställningar. Kan inte påstå att det är speciellt krångligt annars är det bara att göra om allt vilken borde vara betydligt jobbigare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur du menar? Man sparar alltså hela mixerns inställningar för sig, och sen så sparar man alla effekters inställningar för sig?

Jag tycker det blir väldigt omständigt ändå! På min synth som jag vill lägga till i ett annat projekt har jag låt oss säga fyra olika vst-synthar. Varje synth har kanske 3-5 effekter. Så totalt får jag spara typ 16 effekt-presets med olika namn, 4 synth-presets samt en mixerstate. Fast mixerstaten kan jag ju inte infoga i mitt nya projekt för där har jag redan en annan mixer som jag inte vill ändra på...nä jag tycker fortfarande det är krångligt! Men är det ända sättet så är de 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur du menar? Man sparar alltså hela mixerns inställningar för sig, och sen så sparar man alla effekters inställningar för sig?

Jag tycker det blir väldigt omständigt ändå! På min synth som jag vill lägga till i ett annat projekt har jag låt oss säga fyra olika vst-synthar. Varje synth har kanske 3-5 effekter. Så totalt får jag spara typ 16 effekt-presets med olika namn, 4 synth-presets samt en mixerstate. Fast mixerstaten kan jag ju inte infoga i mitt nya projekt för där har jag redan en annan mixer som jag inte vill ändra på...nä jag tycker fortfarande det är krångligt! Men är det ända sättet så är de 😄

Alltså mixer staten innehåller alla effekter i mixen... så först ett vst preset på synten sen en mixer state på varje kanal. Hänger du med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...