Jump to content
Annons

Preamp med adat/firewire/spdif eller nått liknande!


Justwannagroove

Recommended Posts

Tjo!

Sitter och spelar in trummor med mitt focusrite liquid saffire 56, vilket har 8 pres. Behöver iaf två kanaler till känner jag, så hur löser man detta?

Dessa två kanaler skulle det ju inte vara dumt att ha för lite "viktigare" saker som kanske sång, gitarr, virvel, överhäng osv. sen lämnar jag "skitkanalerna" till pukor eller nått.

När vi spelade in i helgen hade vi två macbooks. Jag hade focusritet till mitt och sen hade min kompis ett duet där vi trackade rum och ride för tillfället. Omständigt att behöva klippa och tajma i efterhand.

Så, finns det hyffsade preamps (2-4) kanaler som man kan länka till mitt ljudkort?

Jag är inte riktigt redo (eller rik) för att köpa upp mig med externa omvandlare och så, så detta är mitt alternativ.

och en fråga till!

Hur mycket kommer min focusrite-omvandlare påverka soundet/kvaliten på mina förmodligen bättre preamps?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vore typ soft med nån mer idé

Vore soft om du kunde specificera lite: Karaktär? Prisklass? Två eller fler kanaler 😄

Jag är inte riktigt redo (eller rik) för att köpa upp mig med externa omvandlare och så, så detta är mitt alternativ.

och en fråga till!

Hur mycket kommer min focusrite-omvandlare påverka soundet/kvaliten på mina förmodligen bättre preamps?

?

Om du kör en extern preamp digitalt så innebär detta att omvandlarna sitter i denna apparat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - Audioent MiCO är bra. 🙂 Du kan också kolla på Aphex 207D och Joemeek TwinQ.

Vill du ha 8 preamps och ADAT-utgång, så finns också t ex MOTU 8Pre, RME OctaMic 2 och Audient ASP008 (med ADAT-option) - fast den sistnämnda blir kanske lite i dyraste laget... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo!

Sitter och spelar in trummor med mitt focusrite liquid saffire 56, vilket har 8 pres. Behöver iaf två kanaler till känner jag, så hur löser man detta?

Dessa två kanaler skulle det ju inte vara dumt att ha för lite "viktigare" saker som kanske sång, gitarr, virvel, överhäng osv. sen lämnar jag "skitkanalerna" till pukor eller nått.

När vi spelade in i helgen hade vi två macbooks. Jag hade focusritet till mitt och sen hade min kompis ett duet där vi trackade rum och ride för tillfället. Omständigt att behöva klippa och tajma i efterhand.

Så, finns det hyffsade preamps (2-4) kanaler som man kan länka till mitt ljudkort?

Jag är inte riktigt redo (eller rik) för att köpa upp mig med externa omvandlare och så, så detta är mitt alternativ.

och en fråga till!

Hur mycket kommer min focusrite-omvandlare påverka soundet/kvaliten på mina förmodligen bättre preamps?

Hej

Jag har inte provat denna men den verkar intressant om man har Spdif.

http://www.soundonsound.com/sos/apr08/articles/aphex207d.htm

MVH Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...