Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en dator innehÄllandes ett audiophile 24/96 som gÄr ut till en vanlig Àldre förstÀrkare och ett par standard-högtalare.

NÀr volymen pÄ förstÀrkaren ligger pÄ noll och jag öppnar nÄgot program dÀr ljudkortet initialiserats (ex cubase eller reason) sÄ uppstÄr ett skumt oljud med brus och nÄgon ton. NÀr jag drar upp volymen pÄ förstÀrkaren sÄ försvinner ljudet men nÀr jag flyttar fönster etc i programmet sÄ rasslar ljudet synkat till musrörelserna.

Jag har experimenterat med kablarna pÄ baksidan för att se om audio, ström och monitorkablar stör varandra, men ingenting har hjÀlpt.

JÀkligt irriterande, var ska jag lÀgga energin pÄ att fixa det?

Annons
Postat

F-n va skumt... 🙂

Har du en trÄdlös mus, en sk blÄtandare? Grunnar pÄ om din förstÀrkare Àr dÄligt skÀrmad sÄ att det induceras störningar i elektroniken?

Postat
Kör du ojordat...?

Jag tror Claes har lösningen (som vanligt 🙂)

Hade sjĂ€lv problem med ett helvetes brus i allt jag höll pĂ„ med tills jag sĂ„g att ett av min uttag ej va jordade. Bara att byta sĂ„ vips, sĂ„ funkade allt perfa! đŸ˜Č

Postat

Nej, ingenting Àr jordat sÄ det kan mycket vÀl vara lösningen. Problemet blir vÀl att hitta ett jordat uttag i den hÀr lÀgenheten dÀr jag bor inneboende.

Tack för hjÀlpen

Postat

För att prova om det hjÀlper, sÄ kan du tillfÀlligt dra en jordad förlÀngningskabel frÄn köket - dÀr det alltid finns jordade urtag. Det Àr inte en lösning som Àr godkÀnd att anvÀnda annat Àn som tillfÀlligt test, utan du ska ta dit en elektriker som drar in jord till studiorummet om det skulle visa sig att det hjÀlper med jordning.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.