KeJo Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Hej! Jag funderar på en frekvensanalysator....... Den skall: * Vara dator o mikrofon baserad * Klara av det hörbara frekvensområdet * Enkelt kunna visa vilka frekvenser som finns i tex ett rum typ... Finns det något sådant eller något liknande? Tacksam för alla svar. Mvh KeJo Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 sök på forumet. Finns flera trådar som tar upp detta ämne. PAZ heter nån om jag inte minns fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted January 4, 2005 Share Posted January 4, 2005 Här beror det på om du vill ha ett program som analyserar på egen hand eller om du kan tänka dig en plugin i något inspelningsprogram. Vad gäller pluggar så finns precis som VacUm säger Waves PAZ (www.waves.com) i en helt fungerande demo version som går att köra 15 eller 30 dagar. Elemental Audio Inspector (www.elementalaudio.com) är en gratisvariant. /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeJo Posted January 5, 2005 Author Share Posted January 5, 2005 Hej! Tack så mycket för hjälpen. Det verkar som om den där "Inspektor" är det som jag har funderat på. Det är dags att läsa ännu en manual..... Ha de KeJo Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted January 5, 2005 Share Posted January 5, 2005 Elemental Audio Inspector (www.elementalaudio.com) är en gratisvariant. Voxengo gör också en gratis frekvensanalysator, Span. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts