majk668 (oregistrerad) Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 TĂ€nkte uppgradera mitt Cubase essential 4 sĂ„ att jag Ă€ven kan öppna mina gamla Sx3 spĂ„r. Skulle dĂ„ vilja ha lite rĂ„d, ska jag uppgradera till Cubase studio 5 eller köpa ett begagnat Cubase 4 dĂ„ det handlar om ungefĂ€r samma pengar. Kan det vara sĂ„ att Studio 5 motsvarar Cubase 4 pĂ„ ett ungefĂ€r funktions och vst instrument mĂ€ssigt. Hoppas nĂ„n kan svara pĂ„ detta pĂ„ ett bra sĂ€tt dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ nĂ„n form av uppgradering NU!! đ
D200 Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 TĂ€nkte uppgradera mitt Cubase essential 4 sĂ„ att jag Ă€ven kan öppna mina gamla Sx3 spĂ„r.Skulle dĂ„ vilja ha lite rĂ„d, ska jag uppgradera till Cubase studio 5 eller köpa ett begagnat Cubase 4 dĂ„ det handlar om ungefĂ€r samma pengar. Kan det vara sĂ„ att Studio 5 motsvarar Cubase 4 pĂ„ ett ungefĂ€r funktions och vst instrument mĂ€ssigt. Hoppas nĂ„n kan svara pĂ„ detta pĂ„ ett bra sĂ€tt dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ nĂ„n form av uppgradering NU!! đ Hittade en som beskriver det du har nu och ev modeller av fyran: http://www.steinbergusers.com/cubase/compchart2.php Och en PDF dĂ€r du ser skillnader i femman: http://www.steinbergusers.com/images/C5_ComparisonChart.pdf Hoppas du kan bestĂ€mma dig!
Claes Holmerup Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 TĂ€nkte uppgradera mitt Cubase essential 4 sĂ„ att jag Ă€ven kan öppna mina gamla Sx3 spĂ„r.Skulle dĂ„ vilja ha lite rĂ„d, ska jag uppgradera till Cubase studio 5 eller köpa ett begagnat Cubase 4 dĂ„ det handlar om ungefĂ€r samma pengar. Kan det vara sĂ„ att Studio 5 motsvarar Cubase 4 pĂ„ ett ungefĂ€r funktions och vst instrument mĂ€ssigt. Hoppas nĂ„n kan svara pĂ„ detta pĂ„ ett bra sĂ€tt dĂ„ jag Ă€r vĂ€ldigt sugen pĂ„ nĂ„n form av uppgradering NU!! đ Du fĂ„r fler saker med i Cubase5, som t ex impulsreverb och pitchkorrigering och ett gĂ€ng pluggar - och dessutom finns det en del annat som skiljer - men om du har nytta av det Ă€r förstĂ„s en frĂ„ga om hur du anvĂ€nder programmet och vad du vill kunna göra. Du hittar en jĂ€mförelse hĂ€r: http://www.steinberg.net/en/products/music...details100.html - sĂ„ kan du se om du tycker att nĂ„got gör att Studio kĂ€nns för mycket begrĂ€nsat.
joachime Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 Du fÄr fler saker med i Cubase5, som t ex impulsreverb och pitchkorrigering och ett gÀng pluggar Ja, men de följer vÀl inte med Cubase Studio 5? Vill minnas att det gÄr att öppna SX-projekt i Cubase Studio 4 (har inte testat i femman).
DieHard (oregistrerad) Postat 2 januari 2010 Postat 2 januari 2010 (redigerat) Ja, men de följer vÀl inte med Cubase Studio 5? Nej reverbet följer inte med i studioversionen men pitchCorrect gör det Redigerat 2 januari 2010 av DieHard
majk668 (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Cubase 5 Ă€r tyvĂ€rr inget alternativ för mig dĂ„ det handlar om för mycket pengar. Tack för alla jĂ€mförelselistor det har gett mig lite. Just nu lutar det Ă„t Cubase 4 det Ă€nda som oroar mig att köpa ett begagnat Ă€r ifall dom inte avinstallerat dongeln ordentligt dĂ„ stĂ„r man vĂ€l dĂ€r med skĂ€gget i brevlĂ„dan kanske. Anledning tiil mitt val Ă€r att jag tycker det ser ut som C 4 fortfarande Ă€r vassare Ă€n CS 5 eller har jag fel kanske? âșïž
Gain Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Cubase 5 Ă€r tyvĂ€rr inget alternativ för mig dĂ„ det handlar om för mycket pengar. Tack för alla jĂ€mförelselistor det har gett mig lite. Just nu lutar det Ă„t Cubase 4 det Ă€nda som oroar mig att köpa ett begagnat Ă€r ifall dom inte avinstallerat dongeln ordentligt dĂ„ stĂ„r man vĂ€l dĂ€r med skĂ€gget i brevlĂ„dan kanske. Anledning tiil mitt val Ă€r att jag tycker det ser ut som C 4 fortfarande Ă€r vassare Ă€n CS 5 eller har jag fel kanske? âșïž Den Ă€r vĂ€l bĂ„da vassare och inte.. Beror pĂ„ var du vĂ€nder blicken, fler pluggar, fler instrument, externa burkar du vill leka med, surround etc etc. MEN för att nĂ€mna nĂ„got sĂ„ missar du det mer smutta handhavandet i CS5/C5 nĂ€r det gĂ€ller automation av bĂ„de audio och MIDI. . som automation panel eller den nya och integrerade automationen för MIDI. Vet dock inte om CS5 har möjligheten att göra midiparts till lanes eller omvĂ€nt, inklusive delar av spĂ„r, till parts som C5 kan. Fina grejor âșïž Stegrarn hĂ€r pĂ„ forumet sĂ€ljer sin C5: https://www.studio.se/index.php?showtopic=72229
majk668 (oregistrerad) Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Har nog fĂ„tt tag pĂ„ en upgrade till C5 nu för ett bra pris sĂ„ förhoppningsvis Ă€r alla mina bekymmer lösta + att jag nog fĂ„r nĂ„gra nya pĂ„ köpet đ . Ingick Ă€ven Kontakt 3 i affĂ€ren har kollat lite pĂ„ nĂ€tet om den men inte fĂ„tt nĂ„t riktigt grepp om den men det ger vĂ€l sig med tiden. Men tack för all respons hĂ€r och jag fĂ„r förmodligen anledning att Ă„terkomma med fler frĂ„gor och problem efter upgraden kan jag tĂ€nka mej đź
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.