Jump to content
Annons

mitt ljud funkar inte


kimmie

Recommended Posts

hej jag heter kimmie och idag köpte min syrra en ny dator och då fick jag hennes gamla men när jag har satt i mina högtalare vill inte ljudet funka jag har försökt att söka på google efter något svar men det funkade innte så bra så just nu har jag ingen anning om vad som kan vara fel på min data för när min syster annvände den så annvände hon sitt skrivbord och koplade in det men jag inte ett sådant skrivbord så jag har ingen anning om vad jag ska göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

med skrivbord menar du explorer eller möbel?

Kolla runt och pröva olika ingångatr för sladden i datorn.

Antar att datorn har XP. Start -> kontrollpanelen -> Ljud, kolla om du har bockat i för högtalare eller om du har nån flik för ditt ljudkort där du kan mixtra..

Svårt du måste ge mer information. Stationär eller bärbar och operativsystem.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

med skrivbord menar du explorer eller möbel?

Kolla runt och pröva olika ingångatr för sladden i datorn.

Antar att datorn har XP. Start -> kontrollpanelen -> Ljud, kolla om du har bockat i för högtalare eller om du har nån flik för ditt ljudkort där du kan mixtra..

Svårt du måste ge mer information. Stationär eller bärbar och operativsystem.

Lycka till.

jag har en stationär dator. jag har testat att sätta in sladden någon annan stans men det funkar inte jag har höjt ljudet så mycket som det går förutom på högtalarna. det vill inte funka men när jag ska spela en låt i windows media player asså låten spelar men ljudet kommer inte ljud.och vad menar du med blockat mina högtalare??? och det jag menade med skrivbord va det man skriver på

Redigerat av kimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en stationär dator. jag har testat att sätta in sladden någon annan stans men det funkar inte jag har höjt ljudet så mycket som det går förutom på högtalarna. det vill inte funka men när jag ska spela en låt i windows media player asså låten spelar men ljudet kommer inte ljud.och vad menar du med blockat mina högtalare??? och det jag menade med skrivbord va det man skriver på

Vilken sladd menar du?

Har du installerat ljudkortet?

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

hur gör man det ?????

Du sätter i en CD med drivrutiner, eller laddar ner dem från nätet.

Högerklicka på "den här datorn" och välj Egenskaper. Sen klickar du runt tills du hittar "enhetshanteraren". Där kan du kolla vad du har för ljudkort i datorn.

Men om din syster haft den tidigare så har hon nog haft det installerat, så troligtvis gör du nåt galet bara... Jag tippar på att du har "mute" aktiverat på datorn. Gå in på kontrollpanelen och välj ljudenheter... kolla runt och se så allt ser rätt ut där. Använd sunt förnuft när du fixar med de inställningarna.

När du skriver "skrivbord" menar du egentligen tangentbord då? Har du inget tangentbord inkopplat till datorn?

Om alla dessa instruktioner känns ogenomträngliga så rekommenderar jag att du går till biblioteket och lånar en bok om Windows (förutsatt att det är det systemet du har) och kanske kompletterar med en bok som förklarar hur man använder en PC. Finns en hel del böcker som tar allt från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...