SadamJR Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Har ett problem med cubase 4. Tycker om att testa de gratisvarianter av vsti plugins som finns. Ibland kommer det, när jag försöker ladda upp en plugin, via project - instrument track upp en dialogruta där det står att "this mixer configuration expected "soandso" to have output 1: Stereo, The instrument currently has Output 1 mono The instrument channel will be silent Vad kan jag göra åt detta? Tack på förhand.
hegobald Postat 29 december 2009 Postat 29 december 2009 Eftersom jag inte kör med Cubase överhuvudtaget så får det bli ett googlesvar: http://www.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php...6f4537d780429be Ok. Hurdå?
SadamJR Postat 30 december 2009 Trådstartare Postat 30 december 2009 Har läst svaren men kommer ingenvart. Dessa plugins har vad jag förstår en monoutgång och cubase vill inte spela upp dem. Varför inte?
Lundin Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Det är enklare att svara a eller b om man vet vad "soandso" heter på riktigt, för det är en enkel konfigurationsgrej av stereo eller mono-output när den där dialogen dyker upp.
Claes Holmerup Postat 31 december 2009 Postat 31 december 2009 Ladda in instrumentet i en VSTi-slot i stället för att använda instrumenttrack, så har du full koll på allt. Sedan skapar du ett midispår där du ställer spårets output till ditt aktuella VSTi. Outputen från ditt VSTi hamnar längre ut till höger i mixern och du kan panorera och lägga plugineffekter efter behag där. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.