Jump to content
Annons

Inspelningsproblem, Cubase SX 1.6


Ziperik (oregistrerad)

Recommended Posts

Ziperik (oregistrerad)

Hej

Jag sitter med en liten Alto S-6 mixer, som jag kopplat Aux Sends till ljudkortets Line-in och sedan kopplat ljudkortets Line-out tillbaka till en Line-in på mixern. Sedan har jag kopplat in ett par hörlurar till Phones.

När jag spelat in ett ljudspår på Cubase som jag sedan lyssnar på när jag spelar in ett nytt, låter det jätte bra. Men när jag väl lyssnar på båda spåren efter inspelning blir det en försening mellan spåren.

Vad gör jag för fel? Är det mitt kort som inte håller måttet? (har ett standard Sound Blaster kort)

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jcvaihalen (oregistrerad)
Hej

Jag sitter med en liten Alto S-6 mixer, som jag kopplat Aux Sends till ljudkortets Line-in och sedan kopplat ljudkortets Line-out tillbaka till en Line-in på mixern. Sedan har jag kopplat in ett par hörlurar till Phones.

När jag spelat in ett ljudspår på Cubase som jag sedan lyssnar på när jag spelar in ett nytt, låter det jätte bra. Men när jag väl lyssnar på båda spåren efter inspelning blir det en försening mellan spåren.

Vad gör jag för fel? Är det mitt kort som inte håller måttet? (har ett standard Sound Blaster kort)

/Erik

tjena!

jag har samma mixebord som dej men när jag spelar in så gör jag så här, att först så kopplar man in från (där det står 2track in/out) tape out till datorn och från datorn till tepa in och sen så för att höra (om du ifall redan spelat in nåt och vill spela nåt till det som redan ä inspelad) så trycker du på 2tk to controll room och så ä det bara att justera volymen med phones knappen, prova det som jag så. tja då

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...