Jump to content
Annons

Byta pickups på gammal "skräpstrata"?


TheTodd

Recommended Posts

Har en gammal strata (SSS) av okänt märke, skön att spela på och ok intonering men låter inte jättebra. Är sugen på att hotta upp den med nya pickuper, har dock ingen aning om vad jag ska välja för några. Gärna något paket för runt tusingen.

Spelar mest 70tals rock: Zeppelin, Stones, CCR, Skynyrd osv...

Redigerat av TheTodd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har en gammal strata (SSS) av okänt märke, skön att spela på och ok intonering men låter inte jättebra.

Okänt märke låter som att det är hopplockade delar. Behöver ju inte vara skräp för den sakens skull.

Köpte du gitarren så eller är det du som monterat ihop delarna?

Diskantforum är annars ett bra ställe att leta beggade gitarrmickar. Just nu är det en person som har storrensning i pickup-samlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okänt märke låter som att det är hopplockade delar. Behöver ju inte vara skräp för den sakens skull.

Köpte du gitarren så eller är det du som monterat ihop delarna?

Diskantforum är annars ett bra ställe att leta beggade gitarrmickar. Just nu är det en person som har storrensning i pickup-samlingen.

Vilken guldgruva att hitta mickar i. Den snubben måste vara mick-oholiker. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar! Har redan en Hagström Super Swede på som jag använder "till vardags" så att säga men hade

varit skoj om stratan lät lite roligare så att säga, förstår självklart att den inte kommer låta som en riktigt Fender!

Hur är kvaliten på Toneridersetten tro?

Redigerat av TheTodd
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en gammal strata (SSS) av okänt märke, skön att spela på och ok intonering men låter inte jättebra. Är sugen på att hotta upp den med nya pickuper, har dock ingen aning om vad jag ska välja för några. Gärna något paket för runt tusingen.

Spelar mest 70tals rock: Zeppelin, Stones, CCR, Skynyrd osv...

En bra humbucker i stalläge kan göra susen. Inte fenderljud kanske men bra till dist. Senaste uppdateringen av min gamla ClearSound SG gjorde skillnad. Två gamla Epiphonemickar från Tradera gav riktigt fett ljud. Med ny elektronik och plektrumskydd från Gitarrdelar blev den bättre än ny.

http://www.flickr.com/photos/38846917@N05/4107664584/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tonerider har väldigt gott rykte och killara på gitarrdelar.se är bra att ha å göra med.

Prisvärt var ordet, sa Bull.

Annars finns det ju minihumbuckers i singelcoilformat.

Har sådana i alla mina strator. Låter riktigt bra.

Mvh

/petter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...