Jump to content
Annons

Problem med UAD authorization


busse

Recommended Posts

Jag tog och köpte pluggen Plate 140 och det gick ju som det brukar med köpet men då jag skulle ladda ner authorization coden så kommer det bara upp Authorization Error, nån som varit ute för nåt liknande? I My.Uaudio, systems finns Plate 140 i bockad grön vilket borde betyda att den är "köpt" men jag kan inte ladda ner authorization filen så jag får pluggen att funka. Nån som varit ute för liknande problem?* Är det bara ligga lungt ett tag och försöka med att ladda ner authorization coden på nytt efter ett tag eller skall man kontakta UAD med en gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Det kan vara något tillfälligt strul där just nu. Aldrig själv haft något problem ladda ned. Köpte själv plate 140 för några veckor sen. Men du har väl inte glömt logga in först? Kan vara lätt hänt glömma.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan vara något tillfälligt strul där just nu. Aldrig själv haft något problem ladda ned. Köpte själv plate 140 för några veckor sen. Men du har väl inte glömt logga in först? Kan vara lätt hänt glömma.

Jag är inloggad, annars skulle man väl inte komma åt My.Uaudio? Har testat ladda ner från både min "studio dator" och våran andra "vardags dator" men det funkar inte på nån av datorerna. Får testa senare i dag då julfirandet är över och se om det funkar, jag har ju fått kvittot på köpet via mailen och Plate 140 finns ju med på mina köpta pluggar på listan i My.Uaudio så det borde ju vara lungt men det är ju irriterande då det inte fungerar på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat igen men utan resultat. Finns det nån annan här som har UAD kort som skulle kunna testa att ladda ner authorization filen? Det går ju att ladda ner från vilken dator som helst bara man loggar in på "my uaudio" och sen går på "my systems" om jag fatta det rätt, det är ju själva nerladdningen som inte funkar för mig. Om nån testar detta är det ju bara att att radera filen man laddat ner, om det nu går att ladda ner? Nån som är villig att hjälpa mig med ett test? Har även skrivit till UAD supporten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är lite luddig i din tråd....

Vart i processen är det du får felmeddelande? Får du upp en popup där du får välja spara öppna avbryt?

Eller blir det error när Universal Audio-sidan "skapar filen" som du får felmeddelande?

Kan du se detta när du skapar din fil?

post-6091-1261701974_thumb.jpg

Den sidan du visar kan jag se och då den försvinner kommer meddelandet Authorization Error och det finns en en "knapp" med cancel att trycka på då. Har köpt pluggar tidigare och då har det inte varit några problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu på morgon kommer jag ett steg längre, jag får authorization filen genererad men då jag skall ladda ner den i sista steget där det står "Your Software Authorization file for System 1 is ready to download!" och trycker på "knappen" download UAD authorization" .

Redigerat av busse
Link to comment
Dela på andra sajter

Den länken ska du högerklicka på istället. Välj "Spara mål/länk som".

Och sedan föreslår jag att du tar bort UAD-koderna i ditt föregående inlägg å det snaraste. Man vet aldrig.

Tusen tack, nu funkar det. Tidigare då jag köpt pluggar har det ju bara varit att klicka på download knappen och inget högerklickande och sen har filen blivit sparad där man valt att spara den. Kanske måste man göra annorlunda då det blev strul med nerladdningen av filen vid köpet. Tack än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...