Jump to content
Annons

En potentiell julklapp från Sonic Reality! (Trummor)

Recommended Posts

Rockdude (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det närmar sig jul och Sonic Reality har börjat med sina traditionella "Group buy". Har aldrig varit med i någon förut, men man "signar" upp på ett erbjudande och ju fler som gör det desto bättre pris blir det och fler bonusar läggs till det ordinarie erbjudandet innan tiden för group buy går ut (i nedanstående fall är det 30:e december)

Någon som varit med om en Group buy förut? Någon som har erfarenhet från Sonic Reality förut? Detta är min första i alla fall och det känns som att Group buy's är min grej och att jag ska invänta dem varje år (har inte fetaste plånboken)

Själv fastnade jag för en av deras group buy's som heter "The Ultimate Studio Drums".

http://www.esoundz.com/details.php?Product...efcode=Rockdude

En kombination av Drum Masters och Ocean Way drums. Sjukt bra trumljud (har dock aldrig spelat dem med mitt e-kit så jag vet inte hur bra de triggar). Har testat (och spelat) Addictive drums, BFD2 och Superior Drummer 2 och tycker att Drum Masters låter bättre (inte lika processade ljud....går att lyssna på dem i länken ovan), Ocean way har väldigt rena ljud, men inte lika imponerande som Drum Masters enligt mig. Samplingarna spelas genom något som heter "Infinite player" och samplingsmotorn är Kontakt 4 (Någon som har erfarenhet av hur bra Kontakt 4 kan spela trumljud tillsammans med ett e-kit?). Kontakt har ju 64-bit support så det låter ju helt klart lovande om man har ett sådant system och vill dra nytta av extra Ram och 64-bit processor. Varken Toontrack, AD eller BFD stödjer 64-bit ännu vad jag vet.

Well well här kommer lite extra länkar för den som vill läsa lite mer i andra forum om detta:

Kvr's galet stora tråd där Head Chef för Sonic Reality skriver dagligen. Han kallar sig Squids och är förbaskat informativ och rolig.

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.ph...c&start=690

Var beredd på att denna tråd är väldigt "spammig" stundtals då alla som redan är med i denna Group buy vill få med så många som möjligt inklusive mig själv...även om jag inte skrivit något i just den tråden. 😄

Kan för övrigt informera att så många redan gått med att lägsta priset redan är nått, men för för varje 100:e ökning så slänger de in mer godbitar i erbjudandet (Det senaste är att man får EZ Player Pro på köpet bla bla spam spam). Priset för allt är en 1/3 av priset för liknande produkter hos konkurrenter nu när så många gått med....fattar inte att fler företag inte gör samma sak.

Addictive Drums och Toontrack (Go Sverige!) borde göra samma sak.

Vdrums har en stor tråd om erbjudandet. Mycket diskussion kring användandet tillsammans med digitala trummor.

http://www.vdrums.com/forum/showthread.php?t=54905

Gearslutz.com har en tråd också, men orkar inte leta upp den nu 😉

(Notera att min "refcode står i länken"....byt ut den mot din egen om du berättar för en kompis så får du 5$ rabbatt på andra köp..har jag för mig 🙂 )

Vad tror ni om detta? Bocka och buga för att jag räddade julen! 😎

Redigerat av Rockdude
Annons
Postat
Någon som varit med om en Group buy förut? Någon som har erfarenhet från Sonic Reality förut? Detta är min första i alla fall och det känns som att Group buy's är min grej och att jag ska invänta dem varje år (har inte fetaste plånboken)

Jag var för inte så länge sedan med i deras Halloween-gruppköp, då gällde det Sonic Realitys instrumentrefills för Reason.

Sonic Realitys ljud är av god kvalitet. Ha det så kul!

Rockdude (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag var för inte så länge sedan med i deras Halloween-gruppköp, då gällde det Sonic Realitys instrumentrefills för Reason.

Sonic Realitys ljud är av god kvalitet. Ha det så kul!

Ja trumljuden är sjukt bra! Hoppas bara att det funkar bra trigga dem med ett e-kit. Jag har själv inte provat, men ett par stycken på vdrums.com har testat och säger att det fungerar bra. De nya scripten i Drum Masters 2 ska tydligen göra det ännu bättre också. Well det är så prisvärt att jag inte kan hoppa denna deal. Det får bära eller brista 😠

Funderar förresten på om den här tråden kanske borde flyttas till "Samplingar/loopar" istället. Känns lite kaka på kaka om jag skriver samma sak i den tråden också, men den hör ju dit mer kanske. Någon moderator får gärna flytta denna tråden dit istället? Man får ju visserligen både vst:n och samplingarna i denna Group buy. Hmm svårplacerat.

Redigerat av Rockdude
Rockdude (oregistrerad)
Postat (redigerat)

En liten uppdatering. Nu är denna group buy uppe i 366 personer! Vid senaste nivån la de till ett extra trumkit med samplingar från Ocean Way drums, en massa mixfärdig presets + trumgrooves. Vid nästa nivå (400) har ännu mer godis utlovats 🙂

Squids (Head Chef) har börjat lägga ut lite tips på hur man redan nu kan testa ett av trumkiten med deras spelare utan att gå med i Group buy'en för att se om man tycker det är något att ha. Ska själv testa att lira från mitt e-kit och se hur bra det svarar.

Redigerat av Rockdude
Rockdude (oregistrerad)
Postat
En liten uppdatering. Nu är denna group buy uppe i 366 personer! Vid senaste nivån la de till ett extra trumkit med samplingar från Ocean Way drums, en massa mixfärdig presets + trumgrooves. Vid nästa nivå (400) har ännu mer godis utlovats 🙁

Squids (Head Chef) har börjat lägga ut lite tips på hur man redan nu kan testa ett av trumkiten med deras spelare utan att gå med i Group buy'en för att se om man tycker det är något att ha. Ska själv testa att lira från mitt e-kit och se hur bra det svarar.

Nu 454! Nästa nivå är 500 och då blir det ännu en bonus! Troligtvis i form av ett multitrack trumkit och fler presets.

Postat
Nu 454! Nästa nivå är 500 och då blir det ännu en bonus! Troligtvis i form av ett multitrack trumkit och fler presets.

Jag hakade också på gruppköpet härom dagen (när det precis hade kommit över 400) och hoppas förstås att det blir ett gäng till som gör det, så att vi får ännu fler kuligheter att leka med. 😉

Rockdude (oregistrerad)
Postat
Jag hakade också på gruppköpet härom dagen (när det precis hade kommit över 400) och hoppas förstås att det blir ett gäng till som gör det, så att vi får ännu fler kuligheter att leka med. 🙂

Härligt! Kul att se att fler från Sverige hoppar på. Det behövs ca 10 st/dag för att nå över 500 och det tror jag är mycket troligt.

Det är redan så prisvärt att det nästan känns som ett rån 😏

Rockdude (oregistrerad)
Postat

Sista dagen att joina är imorgon. Just nu har 486 gått med så 500-gränsen kommer garanterat passeras vilket betyder att utöver de 25+ trumkiten som ingår kommer man få två extra multitrack kit. Är nyfiken på den "signature snare" från en känd trumlegend som utlovats också.

Rockdude (oregistrerad)
Postat
Sista dagen att joina är imorgon. Just nu har 486 gått med så 500-gränsen kommer garanterat passeras vilket betyder att utöver de 25+ trumkiten som ingår kommer man få två extra multitrack kit. Är nyfiken på den "signature snare" från en känd trumlegend som utlovats också.

Sista dagen idag!!! Nu är vi snart uppe i smått galna 600 vilket innebär ytterligare bonusar! Gå med nu grabbar och tjejer. Någotliknande kommer inte ske förrän nästa jul och nyår.

Rockdude (oregistrerad)
Postat
Sista dagen idag!!! Nu är vi snart uppe i smått galna 600 vilket innebär ytterligare bonusar! Gå med nu grabbar och tjejer. Någotliknande kommer inte ske förrän nästa jul och nyår.

Denna group buy slutade på 604 st! Eftersom det blev en sådan succé så kommer de låta folk gå med i två veckor till....det kommer däremot inte att läggas till fler extra bonusar. Den sista bonusen var ett samplat piano till råga på allt 🙂

Under de kommande två veckorna kommer de lägga ut video demos på när trumsamplingarna spelas med olika digitala trumset. Främst Roland td-20 och Yahama. Något som kanske är intressant att titta på för er som fortfarande tvekar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.