Jump to content
Annons

Bästa möjliga kvalité på musik man laddar upp på Youtube?


Aleph

Recommended Posts

Tjaba!

Jag har försökt bra många gånger nu att ladda upp lite av min musik på youtube. Gör det lite enkelt bara och gör allt i Movie Maker. Drar in min mp3:a och sen addar en vanlig stillbild till det. Jag vet bara inte vilka inställningar man ska spara allting i sen för att få en bra kvalitet på ljudet när man kollar det på tuben. Alla försök hittills har bara blivit äckligt dåliga. Det rasslar, knastrar och svajar i ljudet och det verkar inte bli bättre även om jag spar i HD-kvalitet. det låter hur bra som helst på datorn när allt är klart. Men väl uppe på tuben så låter det rent sagt förjävligt.

Är det någonting jag kanske ska göra innan jag spelar in låten som mp3? Ska jag spela in den med vissa inställningar så att den funkar för tuben, eller är det i Movie Maker jag gör någonting fel? Någon som gjort det här tidigare och kan förklara vad som gäller?

Jag har förresten Windows 7 och använder Windows Live Move Maker.

Redigerat av Aleph
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

Sparas filmen som Windows Media? Isåfall har du problemet där.

Spara som MPEG-4 alt. H264 i 1280x720 för bilden och 320kbps MP3 eller AAC för ljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du sparar i WMM så måste du spara i högsta kvalité. Jag brukar spara i "lokal uppspelning 2,1 mb/s"

INNAN du sparar bör du också ha justerat volymen på ditt ljudspår (högerklicka har jag för mig) så att du inte ligger för lågt.

Har lagt några grejer på tuben och jag tycker det låter ok, inte jättebra men ok.

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...