Jump to content
Annons

Mikjämförelse

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)
Postat

Hej,

en mikjämförelse mellan Sony's C800G, Neumann's M149, Brauner's VM1 och Shure's SM58

Tagningarna är tagna direkt efter varandra! Alla förstärktes via ett SSL bord, utan några effekter....det enda som kopplades emellan är en UREI kompressor

Sony C800G

Neumann M149

Brauner VM1

Shure SM58

Annons
Postat

jag kan lägga upp wav också om det hjälper!?

Postat (redigerat)
jag kan lägga upp wav också om det hjälper!?

Det skulle vara mer intressant 🙂

MVH

Anders

EDIT: lyssnade på första filen, skulle vara ännu mer guld om du kunde lägga upp utan musiken också 😛

Redigerat av Gizmozis
Postat

här är wav:erna...

kan inte ladda upp den första på filesupload.com!?!?!?!?

M149

VM1

SM58

Postat

Kul att lyssna på! Efter en lyssning så blev favoriten för mig M149 då jag tyckte de andra två hade en filt över sig.

MVH

Anders

Postat

Här är sista...

min favvo Sony C800G

Det fanns en popkiller framför varje mik, även för SM58, för att få samma förutsättningar!

Postat

Av dessa filer så blir sony också favoriten över neuman för mig. Men det låter som kompressorn får jobba annorlunda på de två filerna. Neumanmicken svajare lite mer och sonymicken känns mer jämn. Sjunger hon så olika, är detta en av skillnaderna med mickarna eller är det kompressorn?

MVH

Anders

Postat

Lite svårt att veta. Men personligen tycker jag att nummer 2 lät mest balanserad men jag tor att det beror mest på sättet att sjunga.

Å andra sidan fanns det mycket mer kvalitet då det gäller frekvenser i den första. Nummer 3 låter inte alls som en sm58 utan mer som en bra mick men med ojämn sång. Jag har säker fel.

Postat

ska lägga upp en annan sångerska också....som sjunger mer "lugnt"

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.