yoshi122 Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Jag har precis köpt en ny laptop som är 1005,3 gånger snabbare än min gamla dator. Ändå hackar cubase, alltså själva grafiken, när man trycker från ett spår till ett annat och att kopiera inställningar till ett spår från ett annat tar en evighet. Jag har inte provat spela in än men jag känner mig inte särskilt motiverad om det ska hålla på så där. Jag kör med Vista, har AMDs värstingprocessor (typ) och 4Gig i ram. Har ett gammalt Cubase SX 2 att spela in med. Någon som kan hjälpa mig? Har jag glömt ändra någon inställning eller är dom inte kompatibla eller... nått? MVH //Johan
godhead Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Kolla grafikkortsdrivrutinerna. Om du använder ett gammalt crackat SX2 så kan du nog dessvärre räkna med att det inte kommer funka vidare bra under Vista. Ett tips är att köpa en senare version.
Claes Holmerup Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Laptop? Stäng av nätverkskortet - både trådlöst och vanligt kan behöva disablas, men börja med det trådlösa eftersom det kan räcka, om man har lite tur...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.