Jump to content
Annons

Sjukt dryg Latency

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Varför har jag så jävla fet latency på midikeyboardet när jag kör igång nån plugin?? kan man ställa in det någonstanns i cubase 5 essential? hade cubase se innan för nåt år sen men minns fan inte hur jag gjorde dä...kan det va att min dator är för slö?

Annons
Postat

jofan har asio driver, har ett m-audio fasttrack 8r kort.

kanske skulle ladda ner dom nyaste asio rutinerna och testa det då? man kan inte justera latencyn själv d¨?

Postat

Är Cubase inställt på att köra den drivern då? Har för mig att man ställer in det i vst connections>asio eller något sånt, har inte programmet framför mig just nu. Hur lång är latencyn? Är den precis så att den är hörbar, eller kan du smacka ner en tangent och gå iväg för att dricka en kopp kaffe innan ljudet kommer? Kanske inte riktigt så långt, men så att du hinner släppa upp den igen? Är det så pass lång skulle jag tippa på att det är asion som inte är vald i Cubase. Vet inte hur det är med m-audio, men andra ljudkort jag haft har haft en liten ikon bredvid klockan osv nere i högra hörnet som går att klicka upp och där kan man ställa in latency!

Postat

Latencyn ær inte så pass hæøg så att jag kan dricka kaffe dock, det rør sig om cirka en halv sekund, men det blir jævligt drygt endå...

får kolla på det nør jag kommer hem...var kan man ladda ner de nyaste asio drivers??

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.