Jump to content
Annons

Liten försmak på mit nästa bygge Masur Tele


osten72

Recommended Posts

Hejsan

ja kreativiteten är det inget fel på fast man är sjukskriven än

Här får ni en litet titt på vad som ska komma he he he , det blir en Telecaster med masurbjörkstopp

och fanerat huvud 😆 vad tycks? själv tror jag den blir suuuuper, bara älskar det mönstret i masurbjörken.

Kroppen får jag vilken dag som häls från firman som har varmlimmat faneret på kroppen åhhhh vad jag väntar 🙂😆

20091111314.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Fan det blir snyggt, men det är väl bara toppat med björk för jag tror inte på ren massiv björk. Päron, Al och Lind i kombination vore häftigt att få höra in action.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan det blir snyggt, men det är väl bara toppat med björk för jag tror inte på ren massiv björk. Päron, Al och Lind i kombination vore häftigt att få höra in action.

Precis! det är en tunn faner som limmas på en kropp av lind, och halsen är oxå limmat med faner.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Haha! Mera saker på tradera snart då eller? Hur gick det med din förra gitarr? Var med och bjöd men glömde bort den senare. Fick förmycket annat att tänka på, tyvärr.

EDIT\ Om jag skriver att det ser intressant ut så kanske det blir lite mindre OT...

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Mera saker på tradera snart då eller? Hur gick det med din förra gitarr? Var med och bjöd men glömde bort den senare. Fick förmycket annat att tänka på, tyvärr.

EDIT\ Om jag skriver att det ser intressant ut så kanske det blir lite mindre OT...

he he det får vi se, men fick för dåliga bud på idiotbygget så den är i min ägo än 😉

men är någon intresserad så ge mig ett bud :rolleyes:

Masur Telen blir det nog inte tradera på, den blir nog till salu men via forumen tror jag fast många på

forumen är ju alldeles för märkesfixerad och det är synd men jag hoppas att en udda och bra injusterad med bra mickar och stall gitarr kan locka ändå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjosan

Ja i kväll fick jag äntligen tillbax min kropp från Träfirman som limmade dit faneret, så nu har den fått en omgång bets i kväll.

Men jag är lite kluven på hur jag ska göra den med p-skydd eller inte, har gjort ett p-skydd av plexi med näver under och tror det blir ballt

men sedan är ju kroppen i sig snygg oxå så det kanske blir lika bra med den kromade pickupramen som sitter på skyddet?????

vad tycker ni ??????

20091119318.jpg

20091118317.jpg

20091119320.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skulle vilja se gitarren med plektrumskyddet på!

Jag tycker oftast att telecasters ser lite "fattiga" ut utan plektrumskydd. Det blir liksom oftast fel med plåten till mickväljaren och volym/ton kontrollerna då.

Men det är bara min personliga (och galet konservativa) uppfattning.

Jag tänker i alla fall tycka att det är ett snyggt och roligt projekt, väntar med spänning på uppdatering med fler bilder.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skulle vilja se gitarren med plektrumskyddet på!

Jag tycker oftast att telecasters ser lite "fattiga" ut utan plektrumskydd. Det blir liksom oftast fel med plåten till mickväljaren och volym/ton kontrollerna då.

Men det är bara min personliga (och galet konservativa) uppfattning.

Jag tänker i alla fall tycka att det är ett snyggt och roligt projekt, väntar med spänning på uppdatering med fler bilder.

/Johan

Hej Johan

ja vi får väl se men det lutar nog åt kromade pickupramen och kanske med plexitskyddet utan nävern.

jag får prova mig fram lite. Tack för att du gillar mitt projekt 😆 gillar att skapa gitarrer som inte ser ut som alla andra 😕

och ja bilder kommer när den är klar , har precis börjat med cellulosa klarlack i dag så i morgon blir det vattenslipning och mer klarlack igen

he he he många prosedurer men kul.

Mvh Öystein

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag jobbar på som bara den med lackeringen men fan vad sprickorna i masuren suger lack så det ska på flera vändor till än

men jag tyckte den blev lite naken utan skyddet så jag lackade dit en burst på den och det gjorde susen tycker jag.

20091123327.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad snyggt!

Jag är impad som fasen..Min far var fiolbyggare och ett litet handlag har jag ärvt,står i begrepp att bygga min första gura..Nja bygga och bygga,det får bli en sån där liten genväg - nästan färdigt kit typ..

En bit kvar till dina byggen,men ser framemot hur min skall bli..Får jag några funderingar så vet jag vart jag skall vända mig,learn from the pro:s.. 😛

As schysst jobbat så här långt,hoppas vi får se det färdiga resultatet från alla vinklar så småningom..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vad snyggt!

Jag är impad som fasen..Min far var fiolbyggare och ett litet handlag har jag ärvt,står i begrepp att bygga min första gura..Nja bygga och bygga,det får bli en sån där liten genväg - nästan färdigt kit typ..

En bit kvar till dina byggen,men ser framemot hur min skall bli..Får jag några funderingar så vet jag vart jag skall vända mig,learn from the pro:s.. 😄

As schysst jobbat så här långt,hoppas vi får se det färdiga resultatet från alla vinklar så småningom..

Mvh

Micael

Hej !

Tack för det 😕

Jag tar genvägen jag oxå för det är mest lackeringen och utseendemässigt som jag tycker är kul så jag har limmat på masurfaner på ned här ferdiga kroppen

men just nu håller jag på att göra min första egna kropp som ska bli i stavlimmat valnöt som ska ha två ränder rundt kroppen i masurbjörkfaner så det ska bli kul att få göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart! 😎

Vad blir det för mickar?

Och hur gjorde du "bursten"?

Tack!

Det blir antingen wilkinson eller Tonrider hot classic mickar.

Bursten gjorde jag med cellulosa klarlack med lite brun o wintage bets och andvänder airbrushsprutan till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

Ja nu är masurtelen klar , tog bara några snabba kort på den nu som inte är av bästa kallite men ett lite humm får ni ju.

Ska återkomma med bra kort senare för jag lämnade in den hos Micke på Högbergs specialgitarrer för en grundig justering och genomgång.

200912050042.jpg

200912050044.jpg

20091203340.jpg

20091203338.jpg

20091203337.jpg

20091203336.jpg

20091203332.jpg

Redigerat av osten72
Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt snyggt, nu är jag ännu mer sugen att bygga nåt å, särskilt sen jag sålt gammelstratan och inte har någon separat slidegitarr. En tele med enbart stallmick vore fint till slide.

Finns det inte byggsatser till Firebirdmodellen, typ Johhny Winter?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

he he det får vi se, men fick för dåliga bud på idiotbygget så den är i min ägo än 🙂

men är någon intresserad så ge mig ett bud 🙂

Masur Telen blir det nog inte tradera på, den blir nog till salu men via forumen tror jag fast många på

forumen är ju alldeles för märkesfixerad och det är synd men jag hoppas att en udda och bra injusterad med bra mickar och stall gitarr kan locka ändå 🙂

Ska du sälja masurtelen?..... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

he he det får vi se, men fick för dåliga bud på idiotbygget så den är i min ägo än 🙂

men är någon intresserad så ge mig ett bud 🙂

Masur Telen blir det nog inte tradera på, den blir nog till salu men via forumen tror jag fast många på

forumen är ju alldeles för märkesfixerad och det är synd men jag hoppas att en udda och bra injusterad med bra mickar och stall gitarr kan locka ändå 🙂

Ska du sälja masurtelen?..... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du sälja masurtelen?..... 😄

ja det blir det sedan när den är genomgången och injusterad 🙂

Har en spekulant i Norge på den åsså vi får väl se vem som kommer med pengarna först 🙂

Jag gillar gitarren starkt men jag måste ju finansiera min hobby och har alldeles för många gitarrer nu som jag ska sälja

så jag kan jobba vidare på nya projekt

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Den vart nästan lika snygg som jag om jag vore lika snygg som den men det är jag inte. Den ä mycket snyggare än mig. För den vart grymt snygg!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satans snygg! Man blir ju sugen att prova på, men jag har nog trots allt lite självinsikt. Kommer aldrig att få till det så snyggt. Grattis till ett superjobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satans snygg! Man blir ju sugen att prova på, men jag har nog trots allt lite självinsikt. Kommer aldrig att få till det så snyggt. Grattis till ett superjobb!

Tack Per_a_55

Tycker du ska prova jag 😉 det både kul och bra för att skingra tankarna från allt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det blir det sedan när den är genomgången och injusterad 😉

Har en spekulant i Norge på den åsså vi får väl se vem som kommer med pengarna först 😄

Jag gillar gitarren starkt men jag måste ju finansiera min hobby och har alldeles för många gitarrer nu som jag ska sälja

så jag kan jobba vidare på nya projekt

Vad begär du för pris då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Per_a_55

Tycker du ska prova jag 😉 det både kul och bra för att skingra tankarna från allt annat.

Kanske blir så lite längre fram, men det är ju så mycket annat som skall göras också. Fast man kan ju börja med att bygga om en befintlig gura. Har ett par Squierstrator, man kan ju ta den ena och göra något kul med. Inte som att bygga en egen, men bara för att få en egen stil på den kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...