Jump to content
Annons

Vilket program ska jag gå in för?

Recommended Posts

Visionz (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nu finns det säkerligen lika många svar som det finns användare på forumet, men jag försöker ändå!

Är helt inställd på att börja producera EDM, först och främst House!

Började att pilla i Ableton för ungefär ett år sedan, men sökte sedan behandling så det fick ju ett slut.

Nu är jag hemma och vill verkligen sätta igång på allvar och undrar då vilket program jag borde satsa på? Vill inte börja pilla i ett användarvänligt program bara för att jag är nybörjare och sedan när jag avancerar behöva byta till ett annat program och lära mig det så gott som från grunden...

Vilket program skulle ni säga? Kör Windows XP om det har någon betydelse!

Redigerat av Visionz
Annons
Visionz (oregistrerad)
Postat (redigerat)
FL Studio eller reason.

Tack för ditt svar!

Av dessa två borde väl Reason vara det ultimata?

Logic, är det någonting som skulle funka, eller är det bara för OSx användare?

Redigerat av Visionz
Postat

Logic finns bara för Mac, ja, såvida du inte rotar fram någon av de väldigt gamla versionerna som fungerade till Windows också. Kan iofs vara så att XP inte ens klarar av det så du skulle behöva gå ner till Win 98 eller så, men det får någon annan med mer kunskap inom området svara på...

Skulle också tippa på Reason eller FL.

Visionz (oregistrerad)
Postat (redigerat)

På vilka plan är det Ableton brister som ett program i toppklass?

Ska nog kika på Reason som det känns, blir väl att låsa in sig en vecka med datorn och bekanta sig!

Redigerat av Visionz
DeeJayVailent (oregistrerad)
Postat
Hur kommer det sig att du inte vill jobba med Ableton Live?

Har absolut inte sagt det!

Vill helt enkelt ha ett program som jag slipper "byta upp mig" ifrån. Vet ingenting alls om hur Ableton ställer sig mot konkurensen, men vill inte sitta i det i två år och sedan inse att "fan, nu måste jag lära mig XXXX" för att Ableton är otillräckligt.

Hur ställer sig Ableton egentligen mot Reason? Är det jämlikt eller är Reason ett bättre program?

Meningen med tråden var att få svar på vilket program som är det mest ultimata på alla plan. Om jag formulerat mig som att jag vill byta från Ableton till någonting annat får jag helt enkelt be om ursäkt för missförståndet!

Tack på förhand för era svar

MVH Simon

Postat
Har absolut inte sagt det!

Vill helt enkelt ha ett program som jag slipper "byta upp mig" ifrån. Vet ingenting alls om hur Ableton ställer sig mot konkurensen, men vill inte sitta i det i två år och sedan inse att "fan, nu måste jag lära mig XXXX" för att Ableton är otillräckligt.

Hur ställer sig Ableton egentligen mot Reason? Är det jämlikt eller är Reason ett bättre program?

Meningen med tråden var att få svar på vilket program som är det mest ultimata på alla plan. Om jag formulerat mig som att jag vill byta från Ableton till någonting annat får jag helt enkelt be om ursäkt för missförståndet!

Tack på förhand för era svar

MVH Simon

Jag jobbade enbart i Reason sedan version 1.0 släpptes men bytte till Logic för några år sedan då Reason har sina begränsningar (som även kan vara fördelar).

Hade jag fått backa historien hade jag kört på Ableton Live istället för både Reason och Logic.

Live har det positiva från Reason och det positiva från Logic.

Väljer du Live så behöver du inte oroa dig för att växa ur det tror jag, tillskillnad mot Reason... Kanske, om du ska börja spela in symfoniorkestrar eller 90-kanals rockinspelnignar så är kanske en traditionell DAW (logic, cubase, Protools) att föredra.. men kan inte se varför det inte skulle kunna gå med live heller:)

Visionz (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag jobbade enbart i Reason sedan version 1.0 släpptes men bytte till Logic för några år sedan då Reason har sina begränsningar (som även kan vara fördelar).

Hade jag fått backa historien hade jag kört på Ableton Live istället för både Reason och Logic.

Live har det positiva från Reason och det positiva från Logic.

Väljer du Live så behöver du inte oroa dig för att växa ur det tror jag, tillskillnad mot Reason... Kanske, om du ska börja spela in symfoniorkestrar eller 90-kanals rockinspelnignar så är kanske en traditionell DAW (logic, cubase, Protools) att föredra.. men kan inte se varför det inte skulle kunna gå med live heller:)

Detta låter helt klart grymt! 😆

Har redan lite lite erfarenhet vilket kommer att vara till fördel och gillar Ableton's användarvänliga interface.

Tror att jag kör på Ableton helt enkelt 😆

Vill tacka er mycket för alla svar, men lämnar tråden öppen för fler åsikter!

Må bäst

Redigerat av Visionz

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.