Jump to content
Annons

Samma automation i varje midiclip


Rambutan

Recommended Posts

Har för mig att jag gjort nÄgot sÄnt förut.

Jag vill ha en automation som gÄr likadant för varje slinga, dÄ ska jag vÀl inte behöva göra det pÄ "vanliga sÀttet"?

scuvcy.png

Jag klickade pÄ den dÀr sÄ jag fick upp denna editor:

1lycw.png

DÄ tÀnkte jag att man kunde vÀlja den effekten jag vill Àndra wet pÄ, men den finns inte dÀr.

Hur gör man detta?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Tryck pĂ„ A 😛

Jag tycker enklaste sÀttet att hitta rÀtt paramtera att automatisera Àr att sÀtta kanalen pÄ touch, tryck pÄ play, gÄ in i pluggen och skruva pÄ den parameter du vill automatisera, tryck stropp, Àndra till read istÀllet för touch, tryck pÄ A och finjustera din automation alternativt rita om.. Vissa pluggar har sÄ sjukt mycket man kan automatisera sÄ med den hÀr metoden slipper man sitta o leta i en dryg lista.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det du visar upp i bilden Àr Hyperdraw m.a.o MIDI-effekter sÄ som pitch , modulation etc etc.

Om du vill göra automation pÄ en effekt , tex Delay eller Dry/Wet ska du i arrange anvÀnda View Track Automation.

Tryck pĂ„ A 😛

Jag tycker enklaste sÀttet att hitta rÀtt paramtera att automatisera Àr att sÀtta kanalen pÄ touch, tryck pÄ play, gÄ in i pluggen och skruva pÄ den parameter du vill automatisera, tryck stropp, Àndra till read istÀllet för touch, tryck pÄ A och finjustera din automation alternativt rita om.. Vissa pluggar har sÄ sjukt mycket man kan automatisera sÄ med den hÀr metoden slipper man sitta o leta i en dryg lista.

Jo jag vet ju hur man gör vanliga automations men grejen Àr att jag vill ha en automation som gÄr likadant för varje midiklipp. Och att rita samma automation genom hela arrangemanget blir jÀttejobbigt xD

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

300gtc7.png

För att illustrera lite, den dÀr automationen Àr för en delay wet, och det dÀr ska gÄ genom hela lÄten (ungefÀr), med samma automation

Om du kopierar midisektionen sÄ ska ju automationen följa med. Om inte sÄ kolla i preferences sÄ "move automation with regions stÄr pÄ always eller ask. Alternativet finns under Preferences -> Automation. Iaf ligger den dÀr i Logic 8, borde vara nÄt liknande i 9an.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du kopierar midisektionen sÄ ska ju automationen följa med. Om inte sÄ kolla i preferences sÄ "move automation with regions stÄr pÄ always eller ask. Alternativet finns under Preferences -> Automation. Iaf ligger den dÀr i Logic 8, borde vara nÄt liknande i 9an.
du kan ju kopiera automationen? om det Àr samma midiklipp du vill kopiera upp sÄ frÄgar ju logic som standard om du vill kopiera med automationen

Försökte med det men den kopierades inte, den flyttas bara, fÄr vÀl försöka igen

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...