Jump to content
Annons

Hur beatsynca med CDJ-XXX?

Recommended Posts

Visionz (oregistrerad)
Postat

Det hÀr kan vara den dummaste frÄgan som nÄgon nÄgonsin stÀllt hÀr, men de som bemödar sig med att svara Àr jag för evigt tacksamma!

Om man har tvÄ stycken CDJ-spelare, och vill synca tracksen som spelas dÀr, hur gör jag dÄ?

Jag tÀnker pÄ funktionen som finns i exempelvis VirtualDJ dÀr man kan vÀlja Sync som sedan ser till att de synkroniseras.

Jag undrar Àven hur man gör sÄ att de blir syncade "jÀmnt" eller vad man ska sÀga. I Virtual DJ Àr ju första fjÀrdedelen av takten i form av en lite större fyrkant, hur gör jag sÄ att första fjÀrdedelen synkas pÄ CDJ-spelarna?

UrsÀkta mitt vokabulÀr och allt, har verkligen ingen aning om facksprÄket i detta Àmne.

Tack sÄ mycket pÄ förhand!

Annons
Visionz (oregistrerad)
Postat
😕

Sa ju faktiskt att "Det hĂ€r kan vara den dummaste frĂ„gan som nĂ„gon nĂ„gonsin stĂ€llt hĂ€r" 😆

SÀkert otroligt enkelt för den insatte, men jag har keine anung!

Postat
Sa ju faktiskt att "Det hĂ€r kan vara den dummaste frĂ„gan som nĂ„gon nĂ„gonsin stĂ€llt hĂ€r" 😄

SÀkert otroligt enkelt för den insatte, men jag har keine anung!

Det finns ingen autosync. FöreslÄr att du kikar pÄ videos för att lÀra dig grundlÀggande funktionaliteten.

kanske kan vara en början.
Visionz (oregistrerad)
Postat

Jag menar, det mÄste vÀl finnas ett sÀtt att göra detta utan att behöva synca dom med Virtual DJ. GÄr ju att göra, men det kan vÀl inte vara nÀdvÀndigt?! :S

tack pÄ förhand för era svar

Postat
Jag menar, det mÄste vÀl finnas ett sÀtt att göra detta utan att behöva synca dom med Virtual DJ. GÄr ju att göra, men det kan vÀl inte vara nÀdvÀndigt?! :S

tack pÄ förhand för era svar

Du fÄr göra det manuellt, justera pitchen pÄ lÄtarna sÄ de gÄr i samma hastighet, sedan justera sÄ att kicken ligger pÄ samma stÀlle.

Blanda inte in Virtual DJ eller andra program om du snackar om att spela med cd-skivor.

Visionz (oregistrerad)
Postat

Tack sÄ hemskt mycket för hjÀlpen Pikzel!

Skall kika pÄ detta helt enkelt!

Ha det bÀst!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.