hogge Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 Hej alla: Jag har tidigare haft en väl fungerande Digi002:a. Så helt plötsligt en dag så bara dog kommunikationen mellan PC och 002:an. Nu har den varit på reparation och den fungerade på verkstaden. Glad i hågen kommer jag hem för att leka med den och inser då att problemet kvarstår??? När jag startar programmet så får jag ett meddelande om att enheten (002:an) inte är ansluten. Jag har kollat allt (av det lilla jag vet) och det verkar fungera. Kommunikationslampan bakpå 002:an lyser och porten fungerar (enligt datorn).. Men endå så vill min PC inte hitta studion.. Snälla HJÄLP!!! Jag ska nu byta Firewirekort. Inte för att jag tror det hjälper men..... GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!! 😄 Hogge hakan@medrix.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted December 23, 2004 Share Posted December 23, 2004 Hmmm. Det är inte fel på datorn på nåt vänster då? Kolla upp om inte den dummar sig. Svårt att säga vad det kan vara såhär på sne arm. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hogge Posted December 24, 2004 Author Share Posted December 24, 2004 Hej och jo förmodligen är det nåt med datorn och/eller Firewirekabeln. Men jag har provat att byta både kort och kabel utan framgång. Enligt datorn så fungerar också portarna utankonflikter så jag fattar ingenting.. **SUCK** Jag får se med verkstaden, efter julhelgen, om dom verkligen testade den och startade upp programvaran, eller om dom bara kollade att själva 002:an startade upp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts