Shamzi (oregistrerad) Postat 12 oktober 2009 Postat 12 oktober 2009 (redigerat) Vem vill hjälpa mig bygga en? Tycker förövrigt att den passade bra under 'elektriska (!) instrument' 😛 Redigerat 12 oktober 2009 av Shamzi
kolin Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Nu har jag svårt att fatta men är detta ett instrument? Verkade vara en effekt. Men lite kul, slog blixtarna högre efter högre frekvens? Kolin
Shamzi (oregistrerad) Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Nja, blixtarnas estetik har ingenting med ljudet att göra. Det är olika spänningar som genererar olika ljud.
kolin Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Men vad spelar man på för något? Tangentbordsliknande, eller? Kolin
Fredrika Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 😆 Maxat coolt! Ska jag ha på scen. Till någon Scarlattietyd.
slejnard Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Coolt! Ser ut lite som en ombyggd tidsmaskin. 😆
Rabieshund Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 (redigerat) Sett musikaliska tesla coils förut och det är jävligt coolt haha. En vanlig tesla coil låter likadant som de där fast bara EN ton hela tiden, alltså sjukt påfrestande. Lyssna i slutet när man hör ekot mellan tonerna, så högt låter de! Jag tror att de är ganska svåra att bygga själv. En bekant och hans kompisar byggde en som projektarbete i trean på gymnasiet och de var allihop grymma på el och hade instruktioner men var ändå tvungna att ta hjälp från flera experter för att bygga en liten tesla coil. Sen hur man gör dem musikaliska är ju en annan grej också.. 😆 Edit: kolla in denna också! Redigerat 14 oktober 2009 av Rabieshund
Shamzi (oregistrerad) Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Men vad spelar man på för något? Tangentbordsliknande, eller?Kolin Midi-feed. Bra info Rabieshund! 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.