tlehikoinen Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Hej! Så fort jag ska göra en fade in, -out eller Cross-fade på ett objekt så får jag istället för en fade ett tok-högt brus istället. Men bara så länge själva fade:n "pågår", dvs före och efter fade:n så låter det som det ska. Någon som har hört talas om detta eller har någon aning om vad det kan bero på? Bruset kommer med när man bounce:ar ner det till disk, så det är inte "bara" i uppspelningen under redigering sas. Datorn möter alla av digidesign ställda krav, OS är Win XP Professional SP2. Hårdvara är Digi 002 Rack, ProTools är LE ver. 8.0cs2. Idéer? MvH /Tomi
Anders F Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Testa att uppgradera till 8.0.1 så kanske det löser problemet. Har aldrig stött på problemet själv, men använder inte LE så ofta längre heller. MVH Anders
spaceman Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Har för mig att man kan välja ifall faden ska köra dithering eller inte. Har du kollat det ? Kan vara orsak till bruset. Men uppgradera är väl första valet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.