Jump to content
Annons

Vad ska man göra?


Niiles

Recommended Posts

Hejsan.

Jag och en kompis började göra musik ihop för några år sedan. Vi bor i en liten håla där ingen uppskattar vad man än gör.

Från start har jag fått höra att bla bla ni kommer inte lyckas, varför gör ni inte så här & kan ni inte göra musik som låter såhär istället?

Plötsligt kom vid med på P3 Lab med 2 låtar & intervju för några månader sen. Jag var nära att lägga ner med musiken pga allt negativ respons av vänner innan det. Nu tycker alla att jag ska lämna hålan för att flytta till en större stad där "chansen är större att lyckas".

Men jag trivs med att bo här i staden och har jobb som passar perfekt med att jag kan göra musik på fritiden. Trivs inte heller så bra i de stora städerna.

Vad har ni för synpunkter?

Ska man lämna sin stad för att det är större chans och skapa fler kontakter i de större städerna?

Eller ska man fortsätta gnata vidare på sin linje och köra sitt egna race?

Jag är väldigt kluven inför detta så lite respons från er skulle sitta fint.

Ha en fin dag!

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Idag har det inte så stor betydelse var du bor. Förr var det väl mer eller mindre ett krav bo på större ort. Men det var förr det. Det har ju kommit band från småhålor som slagit igenom. Så flytta ingenstans om du inte känner för det. För det andra, be dina s.k. vänner att hälla käften om de inte har något vettigt att bidra med. Det är din musik och inte deras. Du ska givetvis göra den som du vill. Om andra vill lyssna för att du ber om konstruktiv kritik är en sak. Men när de försöker tala om för dig vad och hur du ska göra är det helt fel. Du får helt enkelt tala om för dem att det angår inte dem. Och om de vill att det ska låta på ett visst vis så får de väl göra det själva. Men jag misstänker att de inte spelar själva. Och då ska de än mindre säga något om musiken du gör. Att jantelagen är stor i Sverige och allt som oftast än större på mindre orter är ingen nyhet. Vad är det för jävla vänner som säger så? 😏 Om de är riktiga vänner så önskar de dig lycka till att åtminstone försöka i alla fall. Kanske du även ska se över om de verkligen är vänner värda att behålla eller skaffa nya? Och vänner som själva är musiker. Och här eller någon annanstans har du möjlighet diskutera och få konstruktiv kritik på din musik.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du verkligen inte känner för det så flytta inte. Om du verkligen känner för det så flytta. Själv väntade jag 12 år för länge innan jag flyttade och ångrade att jag fegade ur till att börja med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...