AVALON_GUNNARS (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Jag har ett midispår med trummor som jag vill ändra velocity i. Vill kunna se en av spåren bara, tex hihat
Piccazzo Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 sätter 50kr på att han använder Sonar tongue.gif Jag sätter en hundring. 🥰
AVALON_GUNNARS (oregistrerad) Postat 1 oktober 2009 Postat 1 oktober 2009 Ja jag sätter 10000 på att jag använder Sonar.. Är det någon som vet hur jag editerar ett trumspår (i SONAR) allt ligger i ett spår med samma färg och alla velocitystaplar i samma fönster för kick virvel hihat mm Nu har jag lagt varje grej i eget midispår men det måste finnas ett bättre sätt?
Vallhagen Postat 2 oktober 2009 Postat 2 oktober 2009 (redigerat) Ja jag sätter 10000 på att jag använder Sonar.. Är det någon som vet hur jag editerar ett trumspår (i SONAR) allt ligger i ett spår med samma färg och alla velocitystaplar i samma fönster för kick virvel hihat mm Nu har jag lagt varje grej i eget midispår men det måste finnas ett bättre sätt? Det där är ett litet krux (eller snarare brist) i Sonar som jag oxå grubblat över. Det går bra att sola "varje grej" i piano roll view (eller "drum map view" kanske), men inte att välja t ex "closed hihat" och bara ändra velocity på den med "velocitypenseln". Det borde förstås vara så, att om man solar closed hihat så är det barta velocitystaplar för just denna som är aktiva. Nåväl, det blir workaround; precis som du gör, du får lägga varje trumma på ett eget midispår. Brist javisst aldrig trist. Edit: Jag sätter inet emot:) Redigerat 2 oktober 2009 av Vallhagen
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.