Overkill Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 jag sitter och lyssnar på massa gammal musik jag gjort 🙂
Pico Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Vilken matta? Brorsan gick en kurs i Lannavaara och när det var cirka 50 minus vid ett tillfälle, tyckte han det började bli varmt igen... Det är när kroppens reglersystem börjar kollapsa. Som tur är hittade han till stugan. Matta: Jao, otäckt det där. ( 🙂 ) Inte ovanligt att de som håller på frysa ihjäl klär av sig kläderna. För några år sedan var det en kille i 16-18års åldern eller något sånt som gick vilse kring hålan jag är uppvuxen i. Dagen efter försvinnandet var många bybor, föräldrar, klasskamrater osv ute och letade men allt de fann var några av killens klädesplagg. Han hade dock hittat hem till någon kompis och sovit där så allt gick väl i slutändan. Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 🙂
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Min storebrorsa håller på att lära sig om hur man använder dator! Nu har han lärt sig skillnaden mellan en bildskärm och ett tangentbord. 🙂
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Matta: Jao, otäckt det där. ( 🙂 ) Inte ovanligt att de som håller på frysa ihjäl klär av sig kläderna. För några år sedan var det en kille i 16-18års åldern eller något sånt som gick vilse kring hålan jag är uppvuxen i. Dagen efter försvinnandet var många bybor, föräldrar, klasskamrater osv ute och letade men allt de fann var några av killens klädesplagg. Han hade dock hittat hem till någon kompis och sovit där så allt gick väl i slutändan. Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 😎 Ok, jag kallar det larvfötter. "Mattan gick runt", heh.. jag tänkte vafan satt han i en karusell? 🙂
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Spaghetti och köttfärssås. Nej! Tortellin m ricotta och spenatfyllning. Sedan blir det hårtvätt och biblan. Följt av fotboll på burken.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Vilken matta? Mattan på skotern såklart... 🙂
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Jao, otäckt det där. ( 🙂 )Inte ovanligt att de som håller på frysa ihjäl klär av sig kläderna. För några år sedan var det en kille i 16-18års åldern eller något sånt som gick vilse kring hålan jag är uppvuxen i. Dagen efter försvinnandet var många bybor, föräldrar, klasskamrater osv ute och letade men allt de fann var några av killens klädesplagg. Han hade dock hittat hem till någon kompis och sovit där så allt gick väl i slutändan. Men han hade frusit så mycket att det gått över gränsen och han tyckte det kändes som han höll på att brinna upp. 🙂 Jo det är så det blir.... Jag har upplevt det där i både händer och fötter... Farligt som f-n är det. Vars är du uppvuxen?
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Jo det är så det blir.... Jag har upplevt det där i både händer och fötter... Farligt som f-n är det. Vars är du uppvuxen? Masthugget
Pico Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Ok, jag kallar det larvfötter. "Mattan gick runt", heh.. jag tänkte vafan satt han i en karusell? 🙂 Tror inte någon här skulle säga larvfötter, om det inte är åtminstone två mattor. Fast det gäller nog bara gräv-, pistmaskiner eller tex försvarets bandvagnar. En skoter med dubbla mattor är nog en "dubbelbandare". 🙂 Dang, useless knowledge?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Masthugget jaha.. 🙂 Men jag ställde frågan till Pico 😉
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Tror inte någon här skulle säga larvfötter, om det inte är åtminstone två mattor.Fast det gäller nog bara gräv-, pistmaskiner eller tex försvarets bandvagnar. En skoter med dubbla mattor är nog en "dubbelbandare". 😉 Dang, useless knowledge? Det heter ju larvband om man ska vara petig. 🙂
Pico Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Jo det är så det blir.... Jag har upplevt det där i både händer och fötter... Farligt som f-n är det. Vars är du uppvuxen? Vindeln, ungefär 6 mil norr och inåt landet från Umeå, ifall det inte är bekant.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Vindeln, ungefär 6 mil norr och inåt landet från Umeå, ifall det inte är bekant. Jo där har jag varit några gånger. Vindelälven är vacker 😉
debatt Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Vindeln, ungefär 6 mil norr och inåt landet från Umeå, ifall det inte är bekant. Jomenvisst är det bekant.
Pico Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Jomenvisst är det bekant. Om du vill vara riktig norrlänning räcker det med "Jomenvisst..." 😉
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 (redigerat) Om du vill vara riktig norrlänning räcker det med "Jomenvisst..." 😉 He räck med jo Redigerat 24 oktober 2009 av Analogfreak
Pico Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 (redigerat) He räck med jo Det också förstås.. 😉 Mer Å-ljud än O i det ordet också... Redigerat 24 oktober 2009 av Pico
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Nja bara passerat Svartbyn...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Hej Dingis! 😉 Har du hittat nån kabel?
Dingbats Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Hej Dingis! 😉 Har du hittat nån kabel? Nej, det var ingen som kände till den sortens kontakt! Men jag tänkte att jag kanske kan ta en annan kabel vilken som helst och klippa upp änden och typ tejpa fast koppartråden rakt mot piggen?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Skruva bort höljet och ta bort kontakten och anslut direkt i ledaren istället. 😉
Dingbats Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Skruva bort höljet och ta bort kontakten och anslut direkt i ledaren istället. 🥰 Jag undrar om det är praktiskt genomförbart... jag kan prova.
Recommended Posts