slinkan Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Hej, Jag har precis köpt en videokamera och tänkte börja klippa lite film till min musik. Är det en dåligt idé att klippa film på sin musikdator? Hårddiskar kan man ju alltid byta ut när dom blir slitna, men blir det några andra problem? Jag vill ju inte ha allt för mycket fragmentering av systemdisken. Jag har en Audioframe LE from Frost. Den är uppkittad med 4gb ram och en extra audiodisk. Jag kör Pro Tools 8. Vanligtvis brukar jag ha mina musikdatorer kliniskt rena från andra program. Väldigt tacksam för svar.
godhead Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Det ska inte vara några problem alls. Defragmentera emellanåt är ju förstås en god idé oavsett.
slinkan Postat 23 september 2009 Trådstartare Postat 23 september 2009 Det ska inte vara några problem alls. Defragmentera emellanåt är ju förstås en god idé oavsett. Okej, Tack för det. Då känner jag mig lite lättad. 😄
tordA Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 borde inte vara nåt problem... jag kör Sonys; ACID-Soundforge-Vegas dom jobbar bra ihop.
slinkan Postat 23 september 2009 Trådstartare Postat 23 september 2009 borde inte vara nåt problem... jag kör Sonys; ACID-Soundforge-Vegas dom jobbar bra ihop. Okej, det låter finfint! Jag tänkte klippa i Sony Vegas jag med. Tack för svar!
Musicman85 Postat 23 september 2009 Postat 23 september 2009 Det är lugnt! Så pedant borde man själv vara och endast ha multimedia-applikationer installerade...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.